Instaliranje opreme u novi carinski terminal u Gradišci već je počelo, a kada ovaj moderni kompleks, u sklopu kojeg se nalazi i granični prelaz, zaživi u punom kapacitetu, što će se dogoditi po izgradnji mosta na rijeci Savi, saobraćaj u ovom gradu biće znatno rasterećeniji.
Svakako, na novi most, čija bi gradnja trebalo da počne uskoro, neće se čekati kada je riječ o otvaranju carinskog terminala, tako da će kada on profunkcioniše kamioni, umjesto u centru Gradiške, carinjenje čekati na novoj lokaciji, izvan grada, što će takođe biti doprinos smanjenju gužve.
Ekipa “Nezavisnih” juče je posjetila ovaj kompleks te smo se uvjerili da je riječ o brojnim manjim i većim objektima različite namjene, kao i da se pri njihovom građenju vodilo računa o tome da rad zaposlenih bude olakšan, baš kao i boravak korisnika. Pojedine prostorije već su opremljene namještajem, poput šalter-sale. Pregledali smo i ostale objekte, uključujući i one predviđene za smještaj krupne i sitne stoke, gdje su postavljene pojilice i ostala oprema.
U svakom slučaju, scene koje danas gledamo prilikom prelaska granice u Gradišci, gdje su objekti oronuli, a gužve u ljetnim mjesecima česte, postaće prošlost, pogotovo kada uz terminal počne raditi i novi granični prelaz. Do tada, svi preduslovi za korištenje terminala su ispunjeni.
“Uprava za indirektno oporezivanje BiH pribavila je upotrebnu dozvolu za korištenje novog carinskog terminala i u toku su zadnje pripreme koje podrazumijevaju instaliranje opreme koja će biti korištena u carinskoj ispostavi koja će biti na novoj lokaciji”, potvrdio je za “Nezavisne” Ratko Kovačević, načelnik Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju u UIO.
Tačan datum preseljenja još nije poznat, a, kako je dodao Kovačević, dio opreme već je instaliran, dok će dio opreme koja je novija, a nalazi se na postojećoj staroj lokaciji carinske ispostave, biti prebačen na novu lokaciju.
Inače, GP Gradiška i stari carinski terminal trenutno su u samom centru grada i stvaraju se često ogromne kolone vozila. Novi granični prelaz i carinski terminal nalaze se na trasi autoputa Banjaluka – Gradiška, što će umnogome rasteretiti samu Gradišku jer neće biti potrebe da sam centar grada bude konstantno blokiran brojnim kamionima koji čekaju uvozno ili izvozno carinjenje.
“Onog trenutka kada bude završen i pušten u promet i novi most preko rijeke Save, kamioni više uopšte neće prolaziti kroz grad”, pojasnio je Kovačević.
Novoizgrađeni carinski terminal i granični prelaz Gradiška izgrađeni su na površini od čak 110.000 kvadratnih metara, a vrijednost investicije je 24 miliona maraka./NN/
Poslovnidnevnik.ba