SAN FRANCISCO – Facebook Inc je u četvrtak okončao ispitivanje svojeg novog news feeda , ideja koja je ukazala da se testira kako su ljudi konzumirali vijesti u šest zemalja . Dodao je zabrinutost zbog Facebookove moći.
Test je stvorio dva serijska broja postova. Jedan je bio usredotočen na fotografije , ažuriranja prijatelja i obitelji, a drugi je bio pozvan “istražiti feed”.
Posvećena je materijalu s Facebook stranica koje je korisnik volio, kao što su mediji ili sportski timovi.
Mreža društvenih medija odlučila je okončati test i održavati jedan feed jer su ljudi rekli u istraživanjima da im se nisu svidjele promjene, izjavio je Adam Mosseri, voditelj vijesti na Facebooku.
“Ljudi su nam rekli da su manje zadovoljni postovima koje su vidjeli, a dva odvojena feeda zapravo im nisu pomogla da se više povezuju s prijateljima i obitelji”, rekao je Mosseri.
Test je započeo u listopadu i održan je u Boliviji, Kambodži, Gvatemali, Srbiji, Slovačkoj i Šri Lanki. Brzo je smanjio promet web stranica za manje medijske kuće, od kojih su neke izgradile publiku na klikovima preko Facebooka.
Test je pokazao kontradikciju u Facebookovom odnosu s izdavačima, kojima je društvena mreža koristila kao izvor slobodnog sadržaja, rekao je Leonardo Rodríguez, direktor digitalnog razvoja u Guatemali Prensa Libre.
“Ovo mi se činilo poput zlostavljane prakse i pokazuje njihovu kontrolu”, rekao je Rodríguez.
Mosseri je kazao kako je tvrtka također “primila povratne informacije da smo otežali pristup ljudima u zemljama koje su testirali važne informacije i da nismo jasno komunicirali test”. Rekao je kako će Facebook, kao odgovor, revidirati i provjeriti kako testirati proizvod promjene.
“Nadam se da će Facebook imati više interesa za ono što se događa zemljama u testiranju”, izjavio je slovenski novinar Filip Struhárik, koji je ranije kritizirao test.
Struhárik je kazao kako su internetske stranice s vijestima jače sada jer se ne oslanjaju na Facebook promet, a očekuje da će promet od Facebooka dugoročno pasti dalje zbog drugih promjena u vijestima koji naglašavaju sveukupni mediji.
Glavni izvršni direktor Mark Zuckerberg predstavio je druge promjene u Facebook News Feedu u posljednja dva mjeseca u borbi protiv senzacionalizma i prioriteta postova prijatelja i obitelji.
Najveća društvena mreža na svijetu i njegovi konkurenti pod pritiskom su korisnika i vladinih vlasti kako bi svoje usluge manje zarazile i zaustavile širenje lažnih vijesti i prijevara.
“Facebook će morati razmišljati o tome kako ne bi ukidali slobodu izražavanja, nego nekako odrediti granice i zaštititi demokratske procese i ljude”, izjavila je Dina Fernández, predsjednica uredničkog odbora guatemalske web stranice Soy502.
Reuters
Poslovnidnevnik.ba