Home / Investicije / Vlasnik Lidla i Kauflanda SCHWARZ dolazi u BiH vjerovatno zbog izbora lokacija za trgovine

Vlasnik Lidla i Kauflanda SCHWARZ dolazi u BiH vjerovatno zbog izbora lokacija za trgovine

Poslovno carstvo njemačke “Schwarz grupe” počinje se širiti na BiH, a njihov vodeći diskonter “Lidl” već je osnovao kompaniju u BiH. Prvi prodajni objekt namjeravaju otvoriti već u 2022. godini, a prema sadašnjem planu, ukupno će imati 30 prodajnih objekata u cijeloj BiH.

 

Osnivač i vlasnik poznate “Schwarz grupe”, u okviru koje posluje “Lidl” i “Kaufland”, je Nijemac Dieter Schwarz. Ovaj 82-godišnji poduzetnik već je dugo vremena na čelu liste najbogatijih Nijemaca – njegova imovina premašuje 42 milijarde eura.

Ono što je interesantno za ovog milijardera je da, navodno, živi skromnim životom i da strogo čuva svoju privatnost. Stoga su njegova pojavljivanja u javnosti izuzetno rijetka, ali svjedoci kažu da često voli prošetati gradom bez velike pompe i popiti kafu s običnim ljudima.

Dieter Schwarz navodno sjedi u kancelariji sa sasvim običnim namještajem.

“Schwarz Gruppe”, privatna porodična firma, trenutno je najveći diskonter i trgovac u Evropi i jedan od najvećih trgovaca namalo u svijetu po prihodima.

Najpoznatiji konkurent “Lidla” je njemački “Aldi”, zapravo najstariji diskonter.

“Lidlov” model je pobjednički, jer je supermarket sa popustom, diskont su s jeftinom robom s niskim cijenama, imaju ograničen asortiman, često s ciljanom ponudom vlastitih marki proizvoda, koji su jeftiniji od poznatih brendova.

Upravo je taj model pokazao efikasnost na brojnim tržištima i u snažnom, ponekad nevjerovatnom rastu.

Lidl” je u svijetu prepoznat po proizvodima s najboljim odnosom cijene i kvaliteta, čime potrošačima omogućava “pametnu kupovinu”. Pored toga, pažljivo odabran asortiman i brz prolazak kroz blagajne doprinose da se kupovina obavlja za kraće vrijeme.

Iako su omiljeni “Lidl” brendovi dostupni u trgovinama u velikom broju zemalja Evrope i u Americi, ova kompanija se prilagođava i specifičnostima određenog tržišta na kojem posluje i potrebama domaćih potrošača. Tako se u svakoj zemlji u asortimanu razvijaju i neki od proizvoda koji su karakteristični za to podneblje.

“Lidl” redovno osvježava asortiman kroz kratkotrajne promocije dodatnih prehrambenih proizvoda, ali ono što ga posebno izdvaja je ponuda neprehrambenih proizvoda. Tako se mogu pronaći proizvodi kao što su mali kućanski aparati, kuhinjski uređaji, igračke, alati, odjeća, sportski asortiman i puno toga drugog.

Da “Lidl” brine o efikasnosti, govori i činjenica da sve njegove trgovine izgledaju gotovo isto. Potrošači su naviknuti na raspored proizvoda u trgovinama, bolje se snalaze i brže obavljaju kupovinu.

Cijene u “Lidlu” su istaknute iznad, a ne ispod proizvoda. Ovakva praksa seže od početaka trgovačkog lanca u Njemačkoj kada je sva roba bila izložena na paletama na zemlji, te je jedini način da se cijena prikaže bio – “objesiti je iznad”. Savremeni diskont, kakav je “Lidl” danas, ima police, ali se ova tradicija zadržala. Danas se na ovaj način postiže preglednost, a potrošači se ne moraju slegnuti da bi vidjeli cijenu proizvoda na najnižim policama.

“Lidl” je jako napredovao, jer su se izmijenili kupci, koje više nije blam kupovati u diskontu. “Lidl” se, naime, nekada percipirao kao “trgovina za siromašne”.

Dieterov otac Jozef Schwarz sa partnerom je 1930. godine osnovao firmu “Schwarz&Lidl” za trgovinu južnim voćem.

Dieter se školovao za trgovinu, uglavnom u kompaniji svoga oca, od koga je firmu i naslijedio, a neko vrijeme se usavršavao u Americi.

Koncept mreže diskontnih trgovina razvio je upravo Dieter nakon što je 1973. godine ušao u firmu, i to po ugledu na konkurentski “Aldi”. Te je godine osnovao i svoju prvu diskontnu radnju u Ludvigshafenu na Rajni. Firmu je od oca preuzeo 1977.

Zanimljivo je da je pravo na ime “Lidl” otkupio od očevog partnera, profesora Ludwiga Lidla i tako razriješio pravne nezgode s očevim partnerom.

Ime Schwarz nije bilo zgodno da se da mreži trgovina, jer je suviše direktno asociralo na Schwarzmarkt, odnosno crno tržište.

Hijerarhija upravljanja vrlo je jednostavna: Dieter Schwarz preko svoje firme, koja ima 0,1 posto vlasništva “Lidla”, ima sto posto prava odlučivanja u koncernu.

alt

Svih 99,9 posto ostalog vlasništva je u fondaciji – na čijem je čelu opet Dieter Schwarz. Upravljanje kompanijom prenio je na Fondaciju Dietera Schwarza, što je potez kojim se omogućava nasljeđivanje firme bez poreza.

Dieter Schwarz navodno sjedi u kancelariji s običnim namještajem, naslijeđenim od oca. On je otac dvoje djece, koji u jako rijetkim slučajevima istupa u javnosti. Toliko je tajnovit da postoji tek nekoliko njegovih fotografija. Rođen je i živi u Heilbronnu, gradu sa 100.000 stanovnika. Poznat je po lokalnim ulaganjima u obrazovanje, nauku i istraživanja.

“Schwarz Gruppe”, privatna porodična firma, trenutno je najveći diskonter i trgovac u Evropi te treći najveći trgovac namalo u svijetu po prihodima. Zapošljavaju više od 350.000 ljudi.

Poslovnidnevnik.ba

Komentari

komentari

Check Also

Državni inspektorat Hrvatske zabranio gradnju hidroelektrane na Uni: Štetna je za prirodu!

Inspekcija zaštite prirode Državnog inspektorata Hrvatske je protiv investitora hidroelektrane na rijeci Uni pokrenula upravni …

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)