Agencija AP precizira da će GM otpustiti 14.700 fabričkih radnika i članova administrativnog osoblja
General Motors (GM) sprema se zatvoriti fabrike u Michiganu, Ohiju, Marylandu i Kanadi i srezati broj zaposlenih za 15 posto u okviru šireg plana za smanjenje troškova kreiranog s ciljem povećanja profita kompanije, javlja portal USA Today.
Agencija AP precizira da će GM otpustiti 14.700 fabričkih radnika i članova administrativnog osoblja u Sjevernoj Americi, čija su primanja fiksna, i da će se na listi za eventualno zatvaranje naći pet pogona.
Smanjenje će obuhvatiti 8.100 zaposlenih na administrativnim poslovima, od kojih će jedan dio dobiti paket dionica kompanije, dok će drugi biti otpušteni.
U fabrikama bi bez posla moglo ostati 3.000 radnika u Kanadi i još 3.600 u SAD-u.
Proizvodnja drugačijih vozila
Dio američkih radnika bio bi prebačen u fabrike kamiona i SUV vozila u kojima GM povećava proizvodnju, saopćeno je iz kompanije.
Najveći broj pogođenih fabrika proizvodi automobile koji se nakon sljedeće godine neće prodavati u SAD-u, dodaje AP.
One će ili biti zatvorene ili se mogu preorijentirati na proizvodnju drugačijih vozila.
Sudbina fabrika bit će dio pregovora o kolektivnom ugovoru sa sindikatom United Auto Workers sljedeće godine.
Smanjenje broja zaposlenih predstavlja 15 posto ukupne GM-ove radne snage u Sjevernoj Americi, koja uključuje 54.000 ljudi.
Najveći proizvođač automobila u SAD-u, vlasnik brendova Chevrolet, Buick, Cadillac i GMC, naveo je da će tim potezom uštedjeti šest milijardi dolara u gotovini do kraja sljedeće godine, što uključuje smanjenje godišnjih troškova za 4,5 milijardi dolara i smanjenje kapitalne potrošnje za 1,5 milijardi dolara.
Ta smanjenja uslijedit će povrh ušteda od 6,5 milijardi dolara, koje je kompanija najavila za kraj ove godine.
GM ne predviđa ekonomsku krizu, a provodi ove rezove “kako bi se za nju unaprijed pripremio dok je kompanija jaka i dok je ekonomija snažna”, izjavila je novinarima generalna direktorica Mary Barra.
Dodala je da se ta industrija brzo mijenja i okreće automobilima na električni pogon, autonomnim vozilima i dijeljenju vožnje, te da se GM mora prilagođavti tome.
Navela je da su tarife na uvozni aluminij i čelik pogodile kompaniju, ali nije rekla da imaju bilo kakve veze s restrukturiranjem, prenosi AP.
(SB / Agencije/Poslovnidnevnik.ba)