Uklanjanje Zelenog mosta počelo je 27.6.2018., potvrdio je Radenko Crnogorac, direktor preduzeća “Prijedorputevi”, koje izvodi ove radove.
Zeleni most u Banjaluci je sagrađen 1959. godine kao privremeni prelaz i građanima je služio sve do prošle godine, kada je, zbog bezbjednosti zatvoren za automobile, a od danas više neće moći prelaziti ni pješaci.
Tako “Zeleni most” odlazi u zaborav, a pored njega biće sagrađen novi, koji će spojiti naselja Obilićevo (Mejdan)i Kočićev vijenac(Hiseta) i biće puno moderniji, sa dvije trake, dužine 80 i širine 14 metara, a na njemu će biti i pješačke i biciklističke staze, te rasvjeta i vidikovac.
Građani mogu očekivati da će preko Vrbasa na ovom dijelu moći prelaziti za pet mjeseci, kada je predviđeno da radovi budu gotovi.
“Most bi trebalo da bude uklonjen u narednih 15 dana. Možda radovi budu gotovi i prije, ali ipak želimo da ostavimo nekoliko dana kao rezervu u zavisnosti od vremena i vremenskih prilika”, rekao je Crnogorac.
Dodao je da bi odmah nakon uklanjanja starog mosta trebalo da počne gradnja novog mosta.
Od juna prošle godine zabranjen je saobraćaj na Zelenom mostu zbog trule konstrukcije i jer je ustanovljeno da nije bezbjedan.
Vrijednost izgradnje novog mosta je oko 2,2 miliona KM, a rok za izvođenje radova je pet mjeseci. Pored mosta planirana je i izgradnja pristupnih saobraćajnica.
Istakli su da će izgradnjom novog mosta saobraćajna povezanost ovih naselja biti podignuta na viši nivo. Novoizgrađeni most će biti armirano-betonske konstrukcije, dužine deset i širine pet metara./banjaluka.com/
Poslovnidnevnik.ba