Facebook je danas objavio niz mjera za bolju kontrolu oglasa, posebno političkih i nekih najposjećenijih stranica na toj mreži.
“Od danas će se provjeravati svaki oglašivač koji želi objaviti politički oglas ili se baviti nekom važnom društvenom temom. Da bi ih se moglo provjeriti, oglašivači će morati potvrditi svoj identitet i lokaciju”, napisao je na Facebooku vlasnik kompanije Mark Zuckerberg, optužen da se nedovoljno bori s političkim manipulacijama.
Facebook sve češće govori o toj temi i o svom upravljanju ličnim podatcima pošto je podatke oko 87 miliona svojih korisnika podijelio s kompanijom Cambridge Analyticom.
Zuckerberg iduće sedmice treba o tome svjedočiti u američkom Kongresu.
Grupacija kaže da radi na popisu “važnih tema” koje odgovaraju toj definiciji.
Oglašivači neće moći objavljivati svoje poruke ne budu li se podvrgnuli tom procesu, dodao je.
Facebook je još u oktobru najavio da će provjeravati oglašivače koji objavljuju “izborne” oglase, po definiciji koja vrijedi u SAD-u, odnosno u kojima se direktno spominje neki kandidat a objavljuju se malo prije održavanja izbora.
Ovaj put kaže da će ići dalje i provjeravati svakog oglašivača u čijim se porukama govori o važnim političkim “pitanjima” o kojima se u društvu “vode rasprave”, navodi grupacija na blogu, ustvrdivši da tako želi “odgovoriti na upletanje u izbore”.
Uz oglašivače Facebook će jednakoj provjeri podvrgnuti i sve koji upravljaju stranicama Facebooka “s većim brojem” pretplatnika kako bi ograničio upotrebu lažnih računa koji se posebno koriste radi političke manipulacije.
Sistem se već testira u Kanadu, a nakon ljeta trebao bi biti pokrenut u cijelom svijetu.
Facebook/Poslovnidnevnik.ba