Njemačka će promjeniti kompletan zakon i učiniti sistem naplate autocesta nediskriminatornim. Uskoro nas očekuju vinjete na njemačkim autocestama, a one najkraće od deset dana koštat će od 2,5 do 20 eura.
Podsjećamo, njemački parlament je prošle godine izglasao zakon o naplati korištenja njemačkih autocesta koje su se oduvijek koristile besplatno.
Sada nakon puno pregovora, dogovora i prijedloga napokon je ponuđeno kompromisno rješenje, a Berlin je ipak na kraju s Bruxellesom uspio dogovoriti naplatu korištenje Autobahna.
Njemačka će promijeniti kompletan zakon i učiniti ssistem naplate autocesta nediskriminatornim, a to je ono što je i bilo najspornije.
Dakle, uskoro nas očekuju vinjete na njemačkim autocestama, a one najkraće od deset dana stajat će od 2,5 do 20 eura, zavisno od toga jeste li na Autobahnuplanirali voziti Toyotu Prius ili Nissan GT-R. To znači da je kriterij ekološki pa će cijena vinjete zavisiti od snage motora i od količine ispušnih plinova koje će vaš auto ispustiti u Njemačkoj.
Dio je to dogovora između njemačkog ministra prometa Alexandera Dobrindta i evropske povjerenice za promet Violete Bulc. No već su se pobunili Austrijanci, Nizozemci i Belgijanci koji su najavili detaljan pregled kompromisa Berlina i Bruxellesa. Ako utvrde da je najavljeni njemački sistem naplate i dalje diskriminatoran prema njihovim vozačima i da nisu ravnopravni prema njemačkim vozačima koji ceste plaćaju već pri registraciji vozila, planiraju tužiti Njemačku Sudu EU.
Austrija također ima sistem vinjeta, ali cijena je jednaka za sve jer Austrijancima se plaćeni iznos ne odbija od poreza, a u njemačkom slučaju se Nijemcima odbija. Iako još nisu jasni svi detalji kompromisnog rješenja sve će biti jasnije tek kad Nijemci usvoje promjenu svog zakona, a nejasno je i kad tačno počinje naplata autocesta, ali to se ne očekuje prije njemačkih parlamentarnih izbora u jesen 2017. godine.
Poslovnidnevnik.ba