Asa Prevent Group, vlasnik je dva njemačka dostavljača dijelova zbog kojih je VW obustavio proizvodnju automobila marke Golf. Razlog još nije poznat, ali se smatra da je riječ o neuspjelom zajedničkom projektu.Volkswage (VW) je obustavio proizvodnju automobila marke Golf. Desetinama hiljada radnika prijeti kraćenje radnog vremena ili prisilni godišnji odmor. Dva dostavljača su VW natjerala da padne na koljena. Blokada bi VW mogla skupo koštati“, piše magazin Spiegel u online izdanju.
„Kompletna automobilska branša se pita, šta je dovelo dostavljače ES Guss iz Schönheidea i proizvođača presvlaka za sjedišta, Car Trime iz Plauena, da dozvole da konflikt sa VW eskalira u ovoj mjeri. Špekuliše se da je pozadina cijelog slučaja pravni spor za kompanijom Prevent koja je od prije nekoliko mjeseci vlasnik ES Gussa i Car Trima. Sjedište ASA Prevent Group je u Bosni i Hercegovini, dok se Preventovo predstavništvo u Njemačkoj nalazi u Wolfsburgu. Ministar privrede njemačke savezne zemlje Donja Saska, Olaf Lies, kaže da nije jednostavno u potpunosti sagledati pozadinu spora između VW i Prevent Group“.
Spiegel dalje piše da je moguće da se Prevent Group spori sa VW oko toga ko će snositi troškove jednog zajedničkog projekta. VW bi mogao poduzeti drastične mjere kako bi dobio neophodne dijelove. List prenosi i da je zemaljski sud u Braunschweigu dostavljačima ES Guss i Car Trime naložio da VW i dalje dostavljaju neophodne dijelove. U slučaju ES Gussa čak i do februara 218. godine. Ova firma je uložila žalbu i o toj žalbi bi sud trebao raspravljati 31. augusta.
„Do tada je još dvije sedmice. To je vrijeme koje VW nema“, piše Spiegel i prenosi riječi glasnogovonika VW-a koji je za manager-magazin.de izjavio da su dostavljači u oba slučaja obavezni dostavljati dijelove. Pravnici VW smatraju da žalba ES Gussa nema nikakvo dejstvo. To znači da je VW odlučan svoja prava, ukoliko to bude neophodno, tražiti sudskim putem. To bi moglo značiti da će uskoro kolona VW-ovih kamiona doći u dvorište dostavljača u Saskoj iz uz pomoć sudske policije izuzeti neophodne dijelove i dostaviti u tvornice VW. Scenario pun pustolovine, ali u ovom trenutku zamisliv“.
Obustavom proizvodnje Golfa u tvornicama VW se bavi i „Tagesspiegel“ koji podsjeća da je Prevent u aprilu preuzeo Car Trim i da je u junu regionalni list iz Chemnitza, „Freie Prese“, pisao o talasu otpuštanja radnika u toj firmi. Tagesspiegel također prenosi da je, prema navodima Zemaljskog suda u Braunschweigu, razlog jedan propali projekat. Glasnogovornik suda je rekao da je do ovoga došlo „na osnovu prava koje je proizašlo iz druge neuspjele priče“.
List „Süddeutsche Zeitung“ piše da Prevent Group pored VW u Wolfsburgu radi za mnoge kupce u velikom broju drugih zemalja, preko Evrope do Brazila. ES Gussu, čiji je vlasnik Prevent, poslovi idu također dobro. Ova firma pored VW, dijelove isporučuje Daimleru, Fiatu, Fordu, Opelu i drugim proizvođačima. „Pouzdanost je jedna od najvažnijih osobina u ovoj branši. Svaki proizvođač zavisi od toga da dijelovi dođu na vrijeme kako ne bi dolazilo do zastoja u proizvodnji“, piše „Süddeutsche Zeitung“.
izvor/Deutsche Welle/