Home / Ličnosti / Božo Skoko: Brendiranje destinacije je uvijek politička odluka

Božo Skoko: Brendiranje destinacije je uvijek politička odluka

Želim motivirati kreativne snage da se odvaže napraviti iskorak u pozicioniranju svoje destinacije jer Bihać stvarno ima odličnu “priču” i velike mogućnosti

Razgovarao: Ekrem Dupanović/Media Marketing/

U subotu, 4. juna, u Bihaću će biti održano Drugo zasjedanje Bihaćke Kreativne Republike. Jedna od glavnih tema je turizam, a u okviru te teme bit će organiziran okrugli sto na kojem će, među ostalim, učestvovati i dr. Božo Skoko jedan od vodećih regionalnih stručnjaka za brendiranje destinacija i odnose s javnošću. Profesor je na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu. Suosnivač je i partner vodeće hrvatske agencije za komunikacijski menadžment Millenium promocije. Kao savjetnik za strateško komuniciranje vodio je mnogobrojne projekte brendiranja destinacija, PR projekte i kampanje iz politike i gospodarstva, te je savjetovao političke dužnosnike, menadžere i institucije, uključujući i institucije Europske komisije.

Media Marketing: Učestvovat ćete u subotu na zasjedanju Bihaćke Kreativne Reblike u okviru panela o brendiranju u turizmu. Koju poruku želite prenijeti Bišćanima?

Božo Skoko: Drago mi je da ću biti dio ove zanimljive i kreativne priče! Uvijek mi je drago boraviti u Bihaću i posebno vidjeti kreativne poticaje, ideje i organizacije na terenu, jer bez kreativnog privlačenja pozornosti i kvalitetne ponude te uspješne komunikacije, teško možemo napraviti kvalitetnije iskorake u turizmu. Prije svega želja mi je motivirati kreativne snage da se odvaže napraviti dodatni iskorak u pozicioniranju svoje destinacije jer Bihać stvarno ima odličnu “priču” i velike mogućnosti.

Media Marketing: Koliko poznajete Bihać i Unu, da li ste ikada razmišljali o njihovom brendiranju, da li ste već imali neke ideje?

Božo Skoko: Bihać i općenito sjeverozapadna Bosna su stvarno veliki potencijal koji se sve više prepoznaje i izvan BiH – od ljepotice Une do bogate kulturne i povijesne baštine, ali i načina života. Pritom je i položaj, u blizini hrvatske granice pa i Plitvičkih jezera koje posjećuju milijuni turista, golema prednost. Međutim, kako bi mudro iskoristili i unovčili te svoje potencijale, nužno je kvalitetno “izbrendirati” ovaj kraj, odnosno učiniti ga još prepoznatljivijim, kvalitetno upravljati njegovim identitetom i imidžom te stvarati infrastrukturu i ponudu kroz koju će se vidjeti kako se ova destinacija zna i može prilagođavati suvremenim trendovima.

Media Marketing: Ako bi vas Bihać pozvao da se latite projekta brendiranja, da li biste to prihvatili?

Božo Skoko: To je zahtijevan proces i ne može se voditi samo “izvana”. Tu je potrebna sinergija domaćih kreativnih snaga i svih onih koji upravljaju ponudom destinacije, odnosno koji imaju moć odlučivanja i stručnjaka. Ako bismo postigli tu sinergiju, rado bi bio dio te priče.

Media Marketing: Šta je najvažnije kod donošenja odluke o brendiranju grada ili destinacije na strani klijenta?

Božo Skoko: To je uvijek politička odluka jer iza toga moraju stajati nadležne gradske institucije. No, politika u izvedbi nije presudna, već oni koji kreiraju sliku i ponudu grada – od turističke organizacije, kulturnih ustanova, manifestacija… pa sve do utjecajnih pojedinaca kao kreatora javnoga mnijenja. Bez uključenosti svih tih subjekata teško se može provesti brendiranje jer je to zajednički proces koji iziskuje sudjelovanje svih raspoloživih snaga i podrazumijeva izvlačenje onog najboljeg što destinacija ima. Stručnjaci su ključni u koordiniranju i objektivnom sagledavanju prednosti i nedostatka. Međutim brend se ne može nametnuti. On se treba živjeti. Zato uvijek počiva na onom najboljem i najposebnijem što grad ima. A to je potrebno samo osvijestiti i kvalitetno prezentirati svijetu.

Media Marketing: Na kojim projektima brendiranja sada radite?

Božo Skoko: Trenutačno smo dosta angažirani, ja osobno i naša agencija Millenium promocija, na brendiranju turističke ponude otoka Malog Lošinja, koji se uz Dubrovnik i Rovinj pozicionira kao nova elitna destinacija. Naime, zahvaljujući velikim ulaganjima ondje su prošle godine otvorena dva iznimno luksuzna hotela koja nadilaze ponudu Mediterana – Bellevue i Alhambra, a radi se na podizanju cjelokupne ponude otoka na pet zvjezdica, izgradnji aerodroma, marine, golf terena. Nedavno je otvoren i muzej posvećen Apoksiomenu, grčkom atleti starom više od dvije tisuće godina, koji je prije desetak godina pronađen u lošinjskom podmorju. Uz to trajno smo vezani uz Adris i njihovu uspješnu ponudu u Rovinju. Adris nakon duhanske industrije radi čuda na području turizma, proizvodnji zdrave hrane i financijskom sektoru (Croatia osiguranje je u njihovu vlasništvu). A s Istarskom razvojnom agencijom, koja je napravila odlične stvari u Istri u razvoju ruralnog turizma, radimo na brendiranju autohtonih istarskih proizvoda u sklopu oznake Istarska kvaliteta. Također sudjelujem u nekoliko radnih skupina za inozemne destinacije preko naših partnerskih agencija.

Izvor:Media Marketing

Poslovnidnevnik.ba

Komentari

komentari

Check Also

Otkriven šokantan podatak o rekonstrukciji željezničke stanice Novi Sad

U projektiranju rekonstrukcije zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu, gdje je u subotu prilikom pada …

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)