Home / After Work / Auto / OZNAKE NA GUMAMA -ŠTA SVE ZNAČE

OZNAKE NA GUMAMA -ŠTA SVE ZNAČE

ISKORISTIVOST GORIVA
Jeste li znali da na gume otpada do 20 % potrošnje goriva vozila? Izborom guma s visokim indeksom učinkovite potrošnje goriva dobićete više kilometara iz svog spremnika s manje emisija CO2.

KAKO GUMA ŠTEDI GORIVO?
Jednostavno rečeno, gume koje štede gorivo trebaju manje energije za okretanje. Guma koja se lako kotrlja treba manje goriva budući da se na trenje i grijanje troši manje energije. Možda ste čuli za gume s niskim otporom kotrljanju, što u stvari znači to isto.

KAKO SE OCJENJUJE UČINKOVITA
POTROŠNJA GORIVA?
Učinkovita potrošnja goriva ocjenjuje se od A do
G na skali u boji.
 A (zeleno) = najviša ocjena učinkovite potrošnje goriva
G (crvena) = najniža ocjena učinkovite potrošnje goriva
Oznaka D ne koristi se za putnička vozila.

ZNAČENJE OCJENA
Razlika između ocjena A i G može značiti smanjenje potrošnje goriva i do 7,5 %. Drugim riječima, odabirom gume s oznakom A umjesto s oznakom G možete uštedjeti više od 6 litara goriva na svakih 1000 kilometara.*
Uz prosječnu cijenu benzina od 2,40 KM po litru, dobiva se ušteda troškova za više od cca. 600
KM u vijeku trajanja gume.*  Ne zaboravite, smanjićete i uticaj na okoliš!
ŠTO JOŠ UTIČE NA UČINKOVITU
POTROŠNJU GORIVA?
Za optimalnu uštedu goriva gume moraju biti pravilno napuhane. Manji pritisak zraka u gumama povećava otpor kotrljanju i utiče na učinkovitost prianjanja na vlažnim podlogama. Težina vozila i vaš lični stil vožnje također su značajan faktor.
Energetski učinkovita vožnja ili “eko vožnja” može značajno smanjiti potrošnju goriva.

PRIANJANJE NA VLAŽNIM PODLOGAMA
Prianjanje na vlažnim podlogama je važan faktor koji treba uzeti u obzir pri izboru novih guma.
Gume s visokom ocjenom prianjanja na mokrom zaustavit će se na kraćem putu na mokroj cesti kod potpunog kočenja.

ŠTO JE PRIANJANJE NA MOKROM?
“Prianjanje na mokrom” sposobnost je gume da se drži uz cestu u mokrim uslovima. EU ocjena fokusira se na jedan aspekt prianjanja na vlažnim podlogama, a to je izdržljivost gume pri kočenju na mokrom.
KAKO SE OCJENJUJE PRIANJANJE NA VLAŽNIM PODLOGAMA?
Prianjanje na vlažnim podlogama ocjenjuje se
od A do F:
A = najviša ocjena
F = najniža ocjena
Ocjene D i G ne koriste se za putničke automobile.

ZNAČENJE OCJENA
U opasnim situacijama nekoliko metara može mnogo značiti. U putničkom vozilu koje koči punom snagom pri 80km/h, gume s ocjenom A imat će zaustavni put kraći za 18 metara od guma s ocjenom F.**

Napomena: uvijek poštujte preporučene zaustavne puteve dok vozite.

BUKA
Gume doprinose količini buke koju stvara vozilo u prolazu. Odabir gume s dobrim indeksom buke smanjiće uticaj vaše vožnje na okolinu.

ŠTO MJERE EU OCJENE GUME
EU ocjene mjere emisiju buke gume izvana u decibelima
KLASA BUKE
Budući da mnogi ljudi nisu upoznati s vrijednostima decibela, prikazane su i klase buke. To svrstava gume u odnosu na najavljena evropska ograničenja buke guma.

 

Ako niste stručnjak, oznake koje se nalaze na gumama mogu biti prilično zbunjujuće. S ovim brzim vodičem ćete znati koja je razlika između ljetnih i zimskih guma.

Oznaka M+S (“Mud and Snow”, odnosno “blato i snijeg”) na vanjskoj strani nam govori o tome kakav dezen, odnosno geometriju šare imaju gume. Svaka guma čiji dezen ima određene geometrijske karakteristike može nositi na sebi oznaku M+S, bez obzira na to kakav im je sirovinski sastav što znači da ova oznaka ne govori nužno o tome jesu li gume zimske, ljetne ili “cjelogodišnje”.

Postoje i pneumatici za sva godišnja doba, ali u tom slučaju MORAJU biti obilježeni specijalnim simbolom za sva godišnja doba (All Season ili simbolom svih godišnjih doba) pored oznake M+S. Pneumatici za sva godišnja doba nemaju vrhunske performanse u karakterističnim ljetnim uslovima, niti imaju vrhunske performanse u karakterističnim zimskim uslovima. Pneumatici za sva godišnja doba teže se nalaze na našem tržištu.

Kada pneumatici, pored oznake “M+S” imaju i simbol tri planinska vrha i pahulju snijega (ili pahulja unutar planine), to znači da su testirani za korištenje u teškim snježnim uslovima.

Zimske gume imaju sastav gume koji ostaje mekan pri niskim temperaturama i visoko užlijebljenu šaru što osigurava optimalnu efikasnost u hladnim uslovima (suho, mokro, snježno ili ledeno). Prepoznatljive su po oznaci “pahuljice na planini” na vanjskoj strani  gume.

Zimske gume najbolje se ponašaju na temperaturi ispod +7 °C, što se obično podudara s razdobljem od sredine oktobra do sredine aprila, ovisno o vremenskim prilikama. Korištenje zimskih guma za vrijeme visokih ljetnih temperatura dovodi do ubrzanog trošenja.

S druge strane, ljetne gume garantuju maksimalnu sigurnost iznad +7 °C. Njihov sastav i dizajn omogućuju dobro prijanjanje i upravljanje na suhim i mokrim cestama u toplim uslovima, pružajući visok stepen dugovječnosti, uštede goriva i udobnosti.

Tumačenje oznaka na gumama:

oznake-na-gumama

Primjer: 205/65 R15 94 H

205 – Širina gume (gazeće površine – protektora) u milimetrima.

65 – Profil gume (serija) – odnos između visine bočnog zida i širine gazeće površine gume (protektora) izražen u procentima. U ovom slučaju, visina je 65% širine gume pri primjeni određene formule.

R – Označava radijalnu konstrukciju gume.

15 – Prečnik felge na koju se može montirati guma (u inčima – colima).

94 – Indeks nosivosti, koji pokazuje maksimalno opterećenje gume (po točku). Indekse nosivosti pogledati dolje u tabeli. Broj 91 znači da ova guma može izdržati maksimalnih 615kg opterećenja.

H – Indeks brzine guma. Slovna oznaka koja označava maksimalnu brzinu koju guma može izdržati pri dozvoljenom opterećenju.

Tabela indeksa brzine:

indeks-brzine

Drugi simboli / značenje

DOT (Department of Transportation): Identifikacioni broj američkog ministarstva saobraćaja, koji označava certifikaciju standarda bezbjednosti i u slučaju opoziva proizvoda. Trenutni bezbjedonosni standardi zahtijevaju da identifikacioni brojevi guma počinju sa “DOT” praćeni sa deset, jedanaest ili dvanaest karaktera, koji mogu biti korišteni za određivanje mjesta ili fabrike u kojoj je proizvedena, dimenzije gume i specifikacije proizvođača, zajedno sa nedjeljom i godinom kada je guma proizvedena. Datum proizvodnje obično označavaju posljednje 4 cifre DOT oznake. Npr. DOT H2U1 YC7L 3805, gdje prve dvije cifre označavaju nedjelju, a druge dvije godinu proizvodnje, datum proizvodnje gume iz ovog primjera je 38-ma nedjelja 2005 godine.

M+S (Mud + Snow – guma za blato i snijeg): M+S guma je u suštini guma sa šarom i strukturom dizajniranom tako da pruži bolje performanse na snijegu nego normalna guma. Ova oznaka stoji i na zimskim i na univerzalnim gumama. Na univerzalnoj gumi označava da se guma može koristiti cijele godine tj. i zimi i ljeti i obično ima temperaturni indeks B. Kod zimskih guma ovaj simbol M+S stoji zajedno sa simbolom pahulje ili planine koji je neophodan simbol kod označavanja zimske gume.

AW (All Weather): Guma za sve sezone, nalazi se isključivo na gumama za sve sezone.

TT (Tube Type): Gume koje se montiraju na felgu sa unutrašnjom gumom.

TUBELESSGume koje ne zahtijevaju unutrašnju gumu prilikom montaže. Guma je napravljena na takav način da zadržava vazduh sama. Ne zahtijeva unutrašnju gumu između nje i felge.

TREADWEARTreadwear je relativni uporedni indikator potrošnje gazećeg sloja gume koji pokazuje koliko će jedna guma (šara) trajati duže od osnovne – testne gume (šare) pri istim uslovima korištenja. Na primjer, guma sa indeksom 300 (šara) u odnosu na gumu sa indeksom 150, treba da traje 2 puta duže.

TRACTIONOznačava sposobnost zaustavljanja gume prilikom kočenja na mokrom asfaltiranom ili betonskom putu na pravoj liniji mjereno u kontrolisanim uslovima u odnosu na osnovne – testne gume (šare) pri istim uslovima korištenja.

TEMPERATUREIndikator temperature pokazuje koliko su gume otporne na temperaturu i koliko su sposobne da je apsorbuju u strogo kontrolisanim laboratorijskim uslovima. Pri tome je “A” je najviša, odnosno najhladnija guma (za ljetnje uslove, jer se najsporije zagrijava) a “C” najniža ocjena (za izuzetno hladne uslove).

MADE IN: Proizvedena u (označava zemlju proizvodnje).

XL,RF(Extra Load) (Reinforced) Guma za veća opterećenja/nosivost od gume standardne nosivosti u istoj dimenziji. Obično se ne koriste za vozila koja nose velike terete-poluteretna i teretna vozila već za putnička vozila velike sopstvene težine ili eventualno mala dostavna vozila.

RFT (Run-On-Flat): Guma koja je posebna po tome što omogućava nastavak vožnje i nakon mehaničkog oštećenja, recimo ukoliko se guma probuši.

C: Kada se poslije dimenzije guma u oznaci nalazi slovo C, to znači da je guma namijenjena lakim teretnim vozilima.

 

Poslovnidnevnik.ba

Komentari

komentari

Check Also

Otkriven šokantan podatak o rekonstrukciji željezničke stanice Novi Sad

U projektiranju rekonstrukcije zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu, gdje je u subotu prilikom pada …

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)