Ako su se podaci o turističkim rezultatima za juli još kako tako mogli podvesti kao dobri, prva sedmica poslovično najboljeg mjeseca – avgusta – hotelijerima i turističkim stručnjacima u Hrvatskoj zasad ne da mira.
Kako je za Jutarnji.hr potvrdio bivši predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija te predsjednik uprave Unilinea Boris Žgomba, u prvih pet dana avgusta hotelijeri bilježe popunjenost slabiju za četiri posto u odnosu na avgusta 2017, pa mnogi od njih posjetitelje sada mame popustima i last minute akcijama, čemu proteklih godina baš i nismo svjedočili na domaćem tržištu.
Hladan tuš
Uz popust se tako može ljetovati u dobrom djelu Valamarovih, Bluesunovih, Maistrinih i Liburnijih kapaciteta, a izgledno je da će dobar dio hrvatskih hotelijera zbog slabijeg odaziva turista svoje cijene morati znatno korigirati za 2019. godinu, i to nakon što su ih, poneseni iznimnim turističkim rezultatima u proteklih nekoliko godina, u ovoj godini podigli u prosjeku između iznimno visokih sedam i deset posto.
Hrvatima, čini se, sada ipak stiže hladan tuš, i to u najvećoj mjeri kao posljedica ponovnog jačanja tržišta poput Turske, Tunisa i Egipta, država kojima je Mediteran posljednjih godina, zbog loše geopolitičke situacije, “uzimao” goste i kapitalizirao na njihovu turističkom potopu.
Turska je u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila rast broja dolazaka i noćenja u iznosu od 30 posto, procjene za Egipat govore o rastu od 40 do 50 posto, a Tunis je u prvom tromjesečju ove godine ostvario rast broja turista u iznosima od oko 20 posto.
Njemačke turističke organizacije svojim turistima u Turskoj nude petodnevna putovanja u Antaliju po prosječnim cijenama između 300 i 500 eura, s all inclusive ponudom u hotelima, uračunatim letom i pristojbama. S druge strane, takvo isto putovanje u Zadru Nijemac će morati platiti između 700 i 1000 eura, a pritom će za vanpansionsku potrošnju morati izdvojiti znatno više nego kod naših konkurenata.
Razlike u cijeni
Primjerice, obrok u fast food restoranu tipa McDonald’sa u Antaliji stoji 5 KM, a večera za dvoje oko 40 KM. Cappuccino stoji oko 4 KM, a pivo manje od 5 KM.
S druge strane, burger u zadarskom McDonald’su košta oko 8 KM, a za večeru od tri slijeda i čašu vina za dvoje gost mora izdvojiti skoro 70 KM.
radiosarajevo.ba/Poslovnidnevnik.ba