Smanjuje se rizik zapaljenja goriva u spremniku pri visokim temperaturama, kojeg kod ispravnog automobila ionako nema…
Mnogi iz neznanja zaziru od punjenja goriva do vrha, misleći da povećavaju rizik eksplozije spremnika, premda stvarnog rizika nema. No, teoretski, poluprazan ili prazan spremnik opasniji je od punog. Automobilsko se gorivo s povišenjem temperature širi neznatno, ali zato intenzivno isparava.
Zbog toga je važna ispravnost oduška za gorivo. Dakle, pri svakom punjenju gorivo punite do vrha spremnika, ali samo dok se pištolj za punjenje goriva prvi put sam isključi.Prilikom zagrijavanja goriva,kad automobil duze vrijeme stoji na suncu ponekad na odmoru i po cijeli dan.Visoke temperature šire neznatno tekucinu tj gorivo koje tom prilikom i više isparava pa tako povećava pritisak u rezervoaru gdje bi ventil odzrake koji se nalazi u čepu rezervoara trebao da izravna pritisak sa vanjskim atmosferskim pritiskom .
Tako se pri visokim temperaturama smanjuje rizik zapaljenja goriva u automobilskom spremniku (a ne povećava!), kojeg kod ispravnog automobila ionako nema.
Svakako da kod bilo koje lako hlapljive tekucine , ujedno zapaljive ,gore tek njene pare a ne sama tekućina,tako da je kod punog rezervoara manji rizik što je prilično tačno.Naravno da su proizvodjaci to proračunali u detalje i da je to sve 100 posto sigurno ali samo u slučaju da je sve i tehnički ispravno.
Ako se rezervoar puni do vrha ima još prednosti za vlasnika limenog ljubimca a to je da se smanjuje učestalost odlaska na benzinske crpke, čime se štedi vrijeme, a i gorivo, dakle novac…
(SB /Poslovnidnevnik.ba)