Organizacija Greenpeace objavila je veliki izveštaj o sedmogodišnjem procesu nazvanom “detoxing” – reč je o okončanju upotrebe štetnih hemikalija od početka proizvodnje pa sve do končanog modnog proizvoda, i to do 2020. godine.
U tom su dokumentu navedena iskustva iz kampanje koja traje već sedam godina, brendovi i kompanije koji su bili najuspešniji u sprovođenju ekoloških mera i zaključak je kako je došlo do značajnih promena u stavu modne industrije prema hemikalijama koje koriste u proizvodnji.
Tokom projekta detoksifikacije mode u njega se uključilo oko 80 brendova među kojima su i Puma, Nike, Adidas, H&M, Levi's, Primark, G-Star Raw, Inditex, Benetton i Fast Retailing, u čijem je vlasništvu Uniqlo.
I dok se fast fashion modne marke već odavno hvale svojim conscious i sličnim kolekcijama, kad su luksuzni modni brendovi u pitanju u ovaj projekat su uključene bile samo dve kuće – Valentino i Burberry.
Prema rečima jedne od autorki projekta Kristen Brodde, oklevanje da se luksuzne modne kuće uključe u taj proces iznenadilo je nju i njen tim, a takav su stav očekivali upravo od mass market brendova.
– Tražili smo od brendova da preuzmu odgovornost za čitav proces proizvodnje i lanac snabdevanja, a ne samo da se fokusiraju na finalni proizvod. I gledajući taj celokupni proces, mogu reći da je modna industrija zaista postala primer svim ostalima – rekla je.
Svi detoks brendovi počeli su da rade transparentno i prema pravilima o smanjenju potrošnje vode, a čak 72% brendova koji su se uključili u ovaj hvale vredan proces već je pristalo da otkrije (ili je otkrilo) spisak svojih dobavljača tokom celog procesa, uključujući i one koji boje i peru tkanine.
Noizz/Poslovnidnevnik.ba