AUTOCESTA između Sarajeva i Beograda će se graditi, no kuda će ona ići, koliko će stajati i kada će biti dovršena, ovisit će o procjenama i potrebama o kojima se tek treba suglasiti unutar Bosne i Hercegovine, kazao je u utorak u Sarajevu ministar prometa i komunikacija BiH Ismir Jusko nakon sastanka s izaslanstvom Uprave autocesta Turske koju je predvodio zamjenik ravnatelja Mehmed Tutas.
Političku suglasnost za gradnju suvremene cestovne veze između Beograda i Sarajeva postigli su 29. siječnja na sastanku u Istanbulu član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović i srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić, koje je tamo pozvao turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan.
“Taj je sastanak pokazao kako Turska želi krenuti u provedbu ovog projekta što prije”, kazao je ministar Jusko novinarima.
Predstavnici turske uprave autocesta stigli su u BiH kako bi s dužnosnicima različitih razina vlasti u toj zemlji otvorili proces konkretnih dogovora, uključujući preciziranje financijske konstrukcije.
Jusko je kazao kako je prvi korak izrada studije izvodljivosti, a predstavnici dvaju entiteta u ovom su trenutku mogli samo predstaviti svoje strateške prioritete.
Inicijativa pokrenuta još 2016.
Turska inicijativa za gradnju autoceste između Sarajeva i Beograda pokrenuta je 2016. kao dio napora što ih Ankara poduzima ne bi li pomogla stabilizirati osjetljive odnose između BiH i Srbije, ali i kako bi istodobno učvrstila svoj utjecaj u regiji.
Iako su iz Turske stigle naznake kako je ta zemlja spremna podnijeti najveći dio financijskog tereta gradnje autoceste, sve je zakomplicirano problemima u samoj BiH, jer se između dvaju entiteta nije mogao postići ni načelan dogovor o optimalnoj trasi.
Vlasti Republike Srpske inzistirale su na tome da se prometnica gradi preko slabo naseljenih dijelova istočne Bosne prema Višegradu i dalje ka Čačku, dok su u Federaciji BiH tražili da se autocesta gradi preko Tuzle i Bijeljine, uz ocjenu kao je jedino to ekonomski opravdano s obzirom na potencijalni broj korisnika i gospodarsku razvijenost sjeveroistočnog dijela zemlje.
Izetbegović i Vučić nakon toga su zaključili kako bi bilo najbolje graditi neku vrstu kružnog pravca, odnosno napraviti kombinaciju autoceste i brze ceste koja bi bila projektirana kroz obje predložene trase.
Kako je kazao Jusko, sada slijedi objedinjavanje svih raspoloživih podataka, no u ovom trenutku Turcima je teško predložiti konkretan model financiranja dok ne bude donesena konačna odluka o trasi, odnosno dok ne bude jasno koliki će biti troškovi koji proizlaze iz konačnog projekta.
Index