Natalitet u Danskoj raste zahvaljujući seriji kampanja koje pozivaju Dance da češće vode ljubav.
Kompanija Spies Travel “otvorila je sezonu” reklamom sa sloganom “Uradi to za mamu” u septembru prošle godine, apelujući da mladi ljudi što prije stvaraju potomstvo, kako bi svojim roditeljima priuštili unučiće.
“Danski sistem je pod velikim pritiskom. Ne rađa se dovoljno beba i to nas sve brine. Ipak, oni koji najviše brinu su majke, koje možda nikada neće dočekati unuče”, kažu u reklami koja prikazuje stariju ženu kako mašta o budućim unucima.
Nedugo potom, Grad Kopenhagen je i sam pokrenuo svoju kampanju, pozivajući ljude da razmisle o plodnosti. Čak je i na nacionalnoj televiziji emitovan program pod nazivom “Knald for Danmark”, što znači “Je**** se za Dansku”.
Devet mjeseci kasnije, izvještaji sugerišu da su kampanje urodile plodom i da u Danskoj vlada pravi baby bum, budući da je rođeno 1.200 beba više nego prošlog ljeta.
Danska je već decenijama jedna od zemalja Evrope sa najnižim prirodnim priraštajem. Pored toga, prosječne godine u kojima parovi u Danskoj dobijaju djecu su 29,1, što je pet godina više nego što je bio slučaj 1970.