SVE JE više kampanja kojima se želi podići svijest o raku dojke i njegovim simptomima, no mnoge su se našle na udaru zbog prilično optimističnog prikaza te bolesti. Naime, mnogi dijele simbol srca, koji zapravo ništa ne govori o toj bolesti.
Oboljeli su ovog puta odlučili napraviti svoju kampanju kako bi izbjegli uljepšavanje bolesti. Erin Smith Chieze na Facebooku je objavila svoju priču.
“Jednom je netko na Facebooku objavio sliku kako rak dojke može izgledati. Ne kako se osjećate s njim, nego kako izgleda. U prosincu 2015. sam vidjela udubljenje koje je izgledalo kao na toj slici. Istog trena sam znala da imam rak”, napisala je.
Pet dana kasnije postavljena joj dijagnoza.
“To što su svi dijelili srce, meni nije pomoglo. Znala sam i bez toga što je rak. Znala sam za samopreglede, no slika onog na što trebam obratiti pozornost bila je ključna u prepoznavanju bolesti. Ljudima moramo dati stvarnu informaciju, ne srca. Bez te slike ne bih znala ni što trebam tražiti”, dodala je.
Dodala je da bi voljela da se prestane objavljivati sve i svašta, jer to dovodi do toga da ljudi počnu izbjegavati čak i korisne objave kojima se želi podići svjesnost o opasnostima raka.
Ono na što bi trebalo obratiti pozornost su zadebljanja, udubljenja, oštećenja na koži, crvenilo ili toplina, tekućina, kvržice, zadebljale vene, uvučene bradavice, promjene u veličini ili obliku dojke, koža koja podsjeća na narančinu kožu ili kvržice koje se ne vide, ali se osjete pod prstima.
Index.hr