Home / Vijesti / BiH / GODINU DANA NAKON AKCIZA – Šta smo dobili? Kaiš smo stegli, gdje je ta IKEA

GODINU DANA NAKON AKCIZA – Šta smo dobili? Kaiš smo stegli, gdje je ta IKEA

Nestalu su sva ona obećanja kojima su nas obasipali naši predstavnici u vlasti. Nema novih auto puteva, ni investitora, ni razvoja, pa na kraju ni IKEA-e

U Bosni i Hercegovini je 2018. godine prikupljeno ukupno 620,7 miliona KM od putarina i 499,8 miliona KM od akciza na naftu i naftne derivate, potvrđeno je u Upravi za indirektno oporezivanje BiH.

Po litru nafte i naftnih derivata koji se prodaju na bosanskohercegovačkom tržištu plaćaju se dvije putarine. Jedna je za izgradnju puteva, a druga za izgradnju autoputeva i izgradnju i rekonstrukciju ostalih puteva.

U Upravi za indirektno oporezivanje BiH su nam kazali da je, po osnovu te dvije putarine, u 2018. godini prikupljeno ukupno 620,7 miliona KM, što je za 238 miliona KM više u odnosu na 2017. godinu.

“Ovako velika razlika je zbog činjenice da je u 2018. godini povećana putarina za 0,15 KM po litri derivata i to za putarinu za izgradnju autoputeva i izgradnju i rekonstrukciju ostalih puteva”, kazao je Ratko Kovačević.

Znači, građani su u protekloj godini kupujući gorivo upumpali dodatnih 238 miliona maraka u budžet.

A šta su dobili? Jedno veliko Ništa ili .!.

Nestala su sva ona obećanja kojima su nas obasipali naši predstavnici u vlasti kad je trebalo građanima na leđa natovariti još jedan namet.
Nema ni novih auto puteva, ni investitora, ni razvoja, pa na kraju ni IKEA-e.

Ekonomista Faruk Hadžić je prije više od godinu dana upozoravao da uvođenje novih akciza neće dovesti do pokretanja cestogradnje u BiH, te da će jedini rezultat novih nameta biti povećanje cijena na tržištu.

“Iako je dio kolega iz struke, očito pod uticajem vladajućih stranaka, najavljivao velika gradilišta, velike efekte po rast ekonomije i investiranje, desilo se upravo suprotno – akcize su prikupile dodatnih 200 miliona KM, što je isto kao da je PDV povećan za 1%, povećane su cijene goriva, prevoza, životnih namirnica. Sa druge strane, nije pokrenuta cestogradnja, ekonomski rast koji imamo ne vodi rastu već stagnaciji, radnici nam masovno napuštaju državu”, kaže Hadžić.

Sve ovo se moglo predvidjeti i mnogi stručnjaci poput Hadžića su upozoravali na ovakav negativan trend. Ipak, naše političare tad nije bilo mnogo briga za ono što će tek biti. 

A i kad bi im se detaljno objasnile implikacije novih nameta oni su se pravdali izdržljivošću našeg naroda i tražili od građana da malo stegnu kaiš zarad dobrobiti svih.

Naravno, ta dobrobit je izostala.

Sa druge strane, obzirom na rastući trend iseljavanja stanovništva, ogromne količine novca koje se prikupljanju kroz akcize na gorivo, a koje se usmjeravaju u budžete, postavlja se pitanje ima li uopšte više smisla razmišljati o ulaganju u “izgradnju” autoputeva na ovaj način.

Izvor/(Milovan Matić)Buka/
Poslovnidnevnik.ba

Komentari

komentari

Check Also

Otkriven šokantan podatak o rekonstrukciji željezničke stanice Novi Sad

U projektiranju rekonstrukcije zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu, gdje je u subotu prilikom pada …

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)