Home / Vijesti / BiH / HRVATI OPET IZIGRALI DODIKA: Ponovo prolongiran početak izgradnje mosta na Savi kod Gradiške!

HRVATI OPET IZIGRALI DODIKA: Ponovo prolongiran početak izgradnje mosta na Savi kod Gradiške!

Hrvatska je rok za izdavanje građevinske dozvole za gradnju mosta na rijeci Savi kod Gradiške pomjerila za kraj proljeća, iako je ranije najavljeno da će dozvola biti gotova najkasnije do polovine marta.

Na sastanku zvaničnika RS, BiH i Hrvatske krajem juna prošle godine u Gradišci rečeno je da će najkasnije do početka proljeća ove godine biti gotova građevinska dozvola i raspisan tender za izbor izvođača radova. Međutim, u Hrvatskoj sada imaju nove rokove, pišu medji u Republici Srpskoj.

– “Hrvatske ceste” zatražile su izmjenu lokacijske dozvole i uskoro se očekuje da će ona biti izdata od nadležnog ministarstva. Na tenderskoj dokumentaciji rade “Hrvatske caste”, zajedno sa kolegama iz BiH i ulažu napore da sve bude pripremljeno i da u objavu krene krajem proljeća ove godine, a najkasnije do tada biće izdata i građevinska dozvola – kazali su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Hrvatske, gdje nisu ni odgovorili na pitanje kada se može očekivati gradnja mosta na Savi.

Priča o izgradnji mosta na Savi dužine 463 metra traje još od 2004. godine. BiH je već dobila grant EU u iznosu od 6,8 miliona eura, dok Hrvatska, osim za pola mosta, treba da obezbijedi novac i za izgradnju pristupne saobraćajnice do čvora Okučani duge oko 9,5 kilometara, za šta će joj biti potrebno više od 40 miliona eura.

Čini se da je upravo u tome problem jer taj novac Hrvatska uopće nije planirala u budžetu za 2018. godinu, nadajući se da će ga namaći iz evropskih fondova. No, Hrvatska ima nekoliko važnijih saobraćajnih projekata s kojim konkurira u EU, pa je malo vjerovatno da će promijeniti vlastite prioritete i dati prednost mostu na Savi kod Gradiške.

Projekat izgradnje mosta na Savi kod Gradiške sa pristupnim saobraćajnicama vrijedan je 64 miliona eura, a vrijednost samog mosta je 23,2 miliona eura. Ovaj most predstavlja saobraćajnu žilu kucavicu za RS, a posebno za Gradišku. Njegovim završetkom autocesta Banja Luka – Gradiška bio bi spojen sa autoputom Zagreb – Beograd, dok bi Gradiška konačno riješila probem saobraćajnih gužvi, s obzirom na to da je trenutni prelaz preko Save smješten u njenom centru.

Hrvatska ne žuri s izgradnjom mosta n Savi pored ostalog i zato što autocestu Doboj-Grdiška posmatra i kao izravnu konkurenciju autocesti Beograd-Zagreb. To ne znači da je Hrvatska odlučila blokirati izgradnju mosta na Savi, ali svakako znači da neće žuriti s njegovom izgradnjom.

(S.B./Poslovnidnevnik.ba)

Komentari

komentari

Check Also

Otkriven šokantan podatak o rekonstrukciji željezničke stanice Novi Sad

U projektiranju rekonstrukcije zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu, gdje je u subotu prilikom pada …

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)