Home / Kompanije i Tenderi / Skorim ulaskom u Uljanik Končar će biti najveći brodograditelj u Hrvatskoj

Skorim ulaskom u Uljanik Končar će biti najveći brodograditelj u Hrvatskoj

Preuzimanjem Uljanika Kermas energija dobiva njegova dva brodogradilišta, već posjeduje Brodotrogir.

Skorim ulaskom u Uljanik d.d. Danko Končar postat će (na neko vrijeme) najveći brodograditelj u Hrvatskoj. Nadzorni odbor pulskog brodogradilišta odabrao je jučer od pristigle tri obvezujuće ponude njegovu kao najbližu zacrtanom putu u budućnost kompanije koji su postavili postojeći vlasnici, a u čijoj strukturi trenutno prevladavaju mali dioničari.

Konkretne brojke, kako o visini kapitala kojeg će unijeti skorom dokapitalizacijom u Uljanik d.d., tako ni o vrijednosti programa restrukturiranja tvrtke kćeri Uljanik Brodogradilište, nisu iščitane iz njegove ponude, no NO-u je za odabir bilo presudno njegovo prihvaćanje obveze da u restrukturiranju sudjeluje u jednakom omjeru kao i država. Preuzimanjem Uljanika d.d. Končareva Kermas energija dobiva njezina dva brodogradilišta – 3. maj koji je prije tri mjeseca završio restrukturiranje uz pomoć države i nadzor Europske komisije, te Uljanik brodogradilište, koje taj proces, dakle, tek očekuje. U svom portfelju Končar ima i Brodotrogir, koji će za tjedan dana također završiti svoj proces restrukturiranja uz državnu pomoć.

U Finskoj je, inače, u tijeku Končarevo preuzimanje većinskog udjela u tamošnjem škveru Arctech specijaliziranom za gradnju ledolomaca, koji je također brodogradilište u teškoćama. Končar se, dakle, profilirao kao ulagač u problematične brodograđevne sustave, čiji opstanak jedno određeno vrijeme suportira država. Za Uljanikovo spašavanje ostaje vrlo kratki rok – do 11. lipnja cijeli posao mora biti odrađen, a to znači hitnu dokapitalizaciju, za koju slijedi javni poziv, te izrada programa restrukturiranja za Uljanik Brodogradilište, kojeg do navedenog datuma moraju odobriti Vlada i Europska komisija. Sam Končar, a i vodstvo Uljanika, već su obznanili da spas cijelog sustava vide u diverzifikaciji poslovanja, a procurile su i najave prodaje riječkog 3. maja.

ponude

pristigle su za pulski Uljanik

U prigodnom priopćenju za javnost Končar, doduše, najavljuje da integraciju tri brodogradilišta, odnosno “Brodotrogira u ovu respektabilnu brodograđevnu grupu”, te izražava optimizam Kermasa da će hrvatska brodogradnja ponovo postati bitan igrač na europskoj brodograditeljskoj sceni.  No, da se na izdvajanju i prodaji 3. maja već ubrzano radi, potvrđuju i informacije da će danas u riječki škver na snimanje stanja doći predstavnici talijanskog Fincantierija.

Taj će postupak prema svemu sudeći biti obavljen nakon dokapitalizacije, a odluka o prodaji i njezina vrijednost biti će ukomponirana u program restrukturiranja pulskog brodogradilišta kao vlastiti doprinos. Pitanje je koja bi procijenjena vrijednost bila i kako bi s budućim kupcem bio uređen odnos oko isplate 527 milijuna kuna s kojim je 3. maj kreditirao svog vlasnika Uljanika. No, država u ovom trenutku, slažu se svi upućeni iz struke i iz politike, nema velikog izbora. Uljanik je proteklih godina ugovorio toliko novih gradnji za koje je država dala jamstva da bi nova potpora predstavljala manje zlo.

godine

rok za restrukturiranje Uljanik Brodogradilišta

Sam program, kako je već najavljeno iz Uljanika, imat će vrlo kratak rok provođenja, godinu i pol do najviše dvije. U tom vremenu, dakle, Končar će imati pod kontrolom trogirski i pulski škver, u kojima će se uz smanjenje obima gradnje brodova razvijati nautički turizam, a priliku da se zadrži brodogradnja prodajom će dobiti riječko brodogradilište.  Da Končar nema puno sentimenta za očuvanje brodogradnje radi njezine tradicije, već se vodi logikom kapitala i zarade, on ni u jednom trenutku ne skriva.

U slučaju Brodotrogira njegova ponuda bila je i postavljena na investiranju u marinu, a niti sada ne govori o tome da će pod svaku cijenu zadržati navoze u Puli, nego samo da će raditi s profitom. “Ne smije se raditi na proizvodnji radi same proizvodnje. Ona ne može sama sebi biti svrha, nego mora biti podložna tržištu”, izjavio je ovih dana u intervju Danko Končar, koji čak i trenutku kada će njegovih pet godina u Brodotrogiru biti pod lupom, ostavlja prostor u tom škveru za najave štrajka zbog kašnjenja plaća i najava otpuštanja 300 radnika, te, znakovito, kaže da je, s obzirom na trenutačno poslovanje tvrtke pravo je čudo da su isplaćene plaće u ovoj godini.

Poslovnidnevnik

Komentari

komentari

Check Also

Otkriven šokantan podatak o rekonstrukciji željezničke stanice Novi Sad

U projektiranju rekonstrukcije zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu, gdje je u subotu prilikom pada …

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)