Da li ste se ikada zapitali zašto su skoro sva sjedišta u avionu plave boje?
Od Rajan era i Britiš ervejza do Amerikan erlansa, avioni skoro svih velikih avio-kompanija imaju plava sjedišta. I to nije slučajno.
“Plava se vezuje za pozitivne stvari kao što su povjerenje, efikasnost, vedrina, svježina i smirenost“, navodi autorka “Vodiča za psihologiju boja” Anđela Rajt.
Vodeći dizajner u oblasti avijacije Najdžel Gud, čija firma već 30 godina sarađuje sa avio-kompanijama, navodi da je njihov posao kao dizajnera da pojačaju brend avio-kompanija i učine ga prepoznatljivijim.
“Ipak, naša osnovna briga je da obezbijedimo unutrašnjost koja omogućuje komfor i stvara prijatno okruženje.”
“Poenta je u kreiranju što manje stresnog iskustva tokom putovanja, a plava boja izaziva smirenost. Dok neke avio-kompanije biraju otvorenije nijanse, druge se odlučuju za ‘prigušenije’ tonove. Opšti cilj je stvaranje opuštenog osjećaja, kao kod kuće“, navodi Gud.
Taj trend plavih sjedišta pojavio se prije nekoliko decenija i jednostavno je opstao, piše britanski Telegraph.
“Plava je postala korporativna boja koja simbolizuje pouzdanost i sigurnost, pa je još uvijek koriste sve velike, starije kompanije.“
Nekoliko prethodnih studija pokazalo je jaku povezanost boje i percepcije potrošača o brendu, uključujući i ona gdje su istraživači ustanovili da se 90 odsto mišljenja o proizvodu kreira na osnovu boje.
(b92)