Devet vagona, svaki sa po 36 mjesta, poprilično je oduševilo putnike, kojih je juče bilo oko 70, ali se narednih dana, dok zaživi linija, očekuje još više
Željeznički saobraćaj u BiH dugo je bio sinonim za neudobnost, kašnjenje vozova i dugotrajna putovanja, ali juče smo se putujući talgo vozom na relaciji Banjaluka – Sarajevo uvjerili da se mnogo toga promijenilo nabolje, pišu Nezavisne novine.
Naša vožnja talgo vozom sa banjalučke željezničke stanice krenula je u 5.28 ujutru, a bilo je neobično, napokon, vidjeti red na biletarnici, simpatični par koji je prespavao pa trči s koferima, te roditelje koji vode djecu i užurbane radnike ŽRS koji ih sve pozivaju da uđu u voz.
Devet vagona, svaki sa po 36 mjesta, poprilično je oduševilo putnike, kojih je juče bilo oko 70, ali se narednih dana, dok zaživi linija, očekuje još više.
Dočekala su ih udobna sjedišta, čist enterijer, televizori koji se mogu gledati sa svakog sjedišta, ali i besplatan internet. Sve ovo za 25,80 KM od Banjaluke do Sarajeva, kažu putnici, i nije puno para.
Putovanje vozom od 1. avgusta, kada je krenula ova željeznička linija, sada od Banjaluke do Sarajeva traje po redu vožnje četiri časa i 50 minuta. U Sarajevo je voz stigao samo sa desetak minuta zakašnjenja.
“Rodom sam iz BiH, a živim u Danskoj. Nikada se prije nisam ovdje vozila vozom i zato sam sada iskoristila priliku i mogu vam reći da sam i više nego zadovoljna”, kazala je putnica Emra Jusufbašić.
U bife vagonu upoznali smo i dva mladića iz Italije i Belgije, koji putuju i obilaze BiH. Bili su u Banjaluci, pa će vozom do Sarajeva, nakon čega će u Mostar. “Voz je stvarno dobar, nema neke razlike od onih kojima putujem Italijom”, kazao nam je Franko.
U pitanju je sedma generacija talgo vozova, dok je španski proizvođač od kojeg su kupljeni vozovi već napravio devetu. Prvu jutarnju kafu možete popiti u bife vagonu, a uz nju smo se i upustili u razgovor s kondukterima, jednim iz “Željeznica RS”, a drugim iz “Željeznica FBiH”.
Oni imaju preko 30 godina staža u ovom poslu. Srećni su, kažu, zbog uspostavljanja ove linije, podsjeća ih na neke prošle dane. Pokazali su sjetu za radnim akcijama i omladincima koji su pravili ovu prugu. Bilo je tada i puno anegdota.
“Nekada su konobari na liniji do Ljubljane dužili 2.000 flaša piva, I do Slovenije ne ostane nijedna”, prisjeća se Srećko Ignjatović, kondukter. Nostalgija je dostigla vrhunac u trenutku kada nam je Ignjatović pričao, a sa zvučnika dopirala poznata pjesma “Zabranjenog pušenja” – “Jugo 45”. Prisjetili su se i silnih generacija đaka i studenata koji su prošli kroz vozove, neki od njih su sada, kažu kondukteri, političari, a neki, bogami, i njihovi šefovi.
“Svi su oni studirali na onim visokim saobraćajnim školama u Beogradu, bilo je tu i švercovanja i loše zadaće koju urade pa im mi prepravljamo, a eto oni su sada veliki, a mi kao mali”, kaže Ignjatović.
Kako su dan ranije izjavili nadležni iz “Željeznica”, očekuje se da će ovim vozom svakodnevno ići 100 do 150 putnika.
“U godinu dana u bivšoj Jugoslaviji mi smo u BiH prevozili po 23 miliona putnika, a danas kada postignemo neke cifre od 350.000, puna šaka brade”, kaže Ignjatović.
Kondukter Novo Salamić kaže da se ne mogu takmičiti sa drumskim prevozom, ali da se nada da će situacija u željezničkom saobraćaju biti bolja, a vagoni opet puni putnika.
Na rastanku smo se pozdravili s kondukterima i putnicima, koji su potrčali u zagrljaj najmilijima koji su ih čekali na stanici, želeći im da dočekaju još puno udobnih putovanja.
Izvor/NN/
Poslovnidnevnik.ba