Da bi nešto moglo biti od izgradnje pomenutog kompleksa, prvi je dao naslutiti premijer Vlade FBiH Fadil Novalić, koji je, pri svojoj posljednjoj posjeti Krajini, sredinom septembra 2015., kazao:
“U narednom periodu mogli bismo ostvariti izuzetne prihode, naročito uz aerodrom Bihać koji bi imao civilne letove, čak ciljano turističke charter letove. Sad je Grad Bihać dužan pribaviti projekat, inicijalnu dokumentaciju, kako bismo već iduće godine mogli ući u njegovo finansiranje”, istakao je tada Novalić.
Osnovano Javno preduzeće “Aerodrom”
Konkretan potez vlasti Grada Bihaća uslijedio je dva mjeseca poslije. Tačnije, početkom decembra osnovano je Javno preduzeće “Aerodrom” Bihać. U međuvremenu je imenovan i direktor preduzeća, dok je na današnjoj sjednici Gradskog vijeća formirana Skupština preduzeća i raspisan konkurs za članovima Nadzornog odbora.
Cjelokupna investicija koštala bi oko 26 miliona KM.
Nakon što je Vladi FBiH predočen projekat, dogovoreno je da Grad Bihać narednih godina iz federalnog budžeta dobija 2 miliona KM za postepeno ulaganje u aerodrom.
“Prema obećanju premijera Novalića, svake godine ćemo od taksi za naplatu civilnih letova preko Bosne i Hercegovine imati dva miliona KM godišnje. I tako u naredne tri godine. Nakon dobivanja prvih sredstava krenut ćemo u raspisivanje javnog poziva za izradu projektne dokumentacije i ono što ćemo prvo uraditi jeste da ćemo definitivno ograditi pistu koja je 1.200 metara i na koju u ovom trenutku mogu sletjeti avioni sa 72 putnika“, kaže u razgovoru za Klix.ba Smail Toromanović, savjetnik gradonačelnika Bihaća.
On ističe da bi se svake godine odrađivao jedan dio posla, u zavisnosti od dostupnih financijskih sredstava. Aerodrom bi se trebao nalaziti u bihaćkom naselju Golubić, gdje trenutno na površini od 200.000 m2 egzistira sportski aerodrom “Golubić”.
Cjelokupno zemljište je u vlasništvu grada, tako da ne bi trebalo biti prepreka oko imovinskih odnosa. Napravljeno je i idejno rješenje projekta od bihaćke kompanije Euroing.
Çelebi Holding
S obzirom na to da je riječ o velikoj investiciji, gradska uprava finansiranje planira realizovati kroz javno-privatna partnerstva, odnosno pronalaskom strateških partnera.
“Moram istaći da su gradonačelnik i gradska uprava imali kontakte sa nekoliko turskih kompanija. Jedna od njih, koja je najzainteresovanija je Çelebi Holding, koja ima 15.000 zaposlenih i koja je prisutna na 31 aerodromu u Evropskoj uniji. Mi očekujemo krajem mjeseca vrlo intenzivne sastanke sa ovom kompanijom. Bilo je interesa i od strane Saudijskog investicionog fonda iz Dubaija, a imali smo i posjetu delegacije iz Malezije”, otkriva Toromanović.
On konstatira da će cjelokupna investicija vjerovatno biti dugotrajan proces, no da bi do konačnog cilja barem trebalo osposobiti postojeću pistu za slijetanje charter letova. Upravo bi čarter letovi bili odlična prilika za sve veći priliv gostiju van granica BiH, a pogotovo sa Bliskog istoka.
“Projekat izgradnje aerodroma u Bihaću, makar i za charter letove, potreban je regiji Unsko-sanskog kantona i zasigurno je od nemjerljivog značaja, kako za lokalni turizam i privredu, gdje bi bio veliki impuls za njihov razvoj, tako i za same putnike“, kaže Toromanović.
Slično tvrdi i Amarildo Mulić, direktor Nacionalnog parka “Una”, koji smatra da bi eventualna izgradnja poslovno-turističkog aerodroma u Bihaću, bez obzira na lokaciju, značila mnogo za razvoj turizma, ne samo Grada Bihaća, nego i kompletne regije.
“Naše turističke destinacije su negativno primljene kod turista koji dolaze u Bosnu i Hercegovinu zbog neadekvatne putne komunikacije i geografske udaljenosti. Zbog toga ih većina odlazi u centralne i istočne dijelove Bosne, te Hercegovinu. To su većinom turisti sa arapskog poluotoka, Turske i drugih istočnih zemalja. Izgradnja ovog aerodroma, kroz organizaciju turističkih čarter letova, stavila bi nas u destinacije koje se mogu takmičiti sa drugim destinacijama u zemlji i regionu, te bi značila direktan podstrek za razvoj turizma na ovim prostorima”, ističe Mulić.