Federacija osim povećanja naknada za autoceste planira povećanje naknade za javne ceste za dodatnih 0,05 KM te uvođenje posebne akcize za lož ulje.
Naime, na zadnjoj sjednici Vlada Federacije je prihvatila je informaciju o stanju i mjerama za uređenje odnosa u upravljanju i financiranju javnih cesta i zadužila svoje predstavnike u Upravnom odboru Uprave za indirektno oporezivanje BiH da sagledaju mogućnost da se cestarina i za ostale javne ceste, poput one za autoceste, odvoji od ostalih javnih prihoda i osigura adekvatno praćenje i namjensko trošenje tih sredstava.
Isti predstavnici su zaduženi da putem Odjeljenja za makroekonomske analize pokrenu inicijativu da se analizira i ispita mogućnost isključivanja namjenskih sredstava naknada za ceste iz osnovice za obračun PDV-a (utjecaj na MPC/princip „trošarine”), kao i da dio viška ostvarenog PDV-a (preporučeno do jedan posto) bude usmjeren na investicije za izgradnju i rekonstrukciju (primarno autoceste, brze i magistralne ceste).
Nadležna ministarstva su zadužena da poduzmu potrebne mjere da se naftni derivati pri uvozu prevoze željeznicom, da osiguraju adekvatnu kontrolu njihove prodaje i poduzmu mjere da se onemogući korištenje lož-ulja kao pogonskog goriva.
Analizirajući izvorne prihode za financiranje javne infrastrukture, zaključeno je da treba pokušati iznaći adekvatno trajnije rješenje za financiranje željezničke infrastrukture uvažavajući i varijantu da se za ove namjene izdvaja 0,05 KM iz maloprodajne cijene naftnih derivata. Također, traži se pokretanje inicijative za uvođenje posebne akcize na lož-ulje, odnosno ukidanje odredbe o oslobađanju od obveze plaćanja naknade za ceste na lož-ulje za sve korisnike, a korisnicima koji dokažu namjensko trošenje lož-ulja, omogući povrat sredstava ili subvencija iz javnih prihoda.
Nadležna ministarstva su obavezana da analiziraju strukturu maloprodajne cijene naftnih derivata u cilju svođenja troškova i trgovačke marže u realne okvireda zbog uvođenja nove naknade za javne ceste ne bi došlo do porasta maloprodajne cijene naftnih derivata.
Federalno ministarstvo prometa i komunikacija je zaduženo da pokrene inicijativu za izmjenu Zakona o cestama Federacije BiH kako bi bila osigurana potpuna kontrola prikupljanja namjenskih sredstava za financiranje javnih cesta i njihovo namjensko trošenje.
Federalna ministarstva financija i prometa i komunikacija su zadužena da pripreme program po kojem će biti povećano učešće naknade za autoceste sa 0,10 KM na 0,20 KM.
Resorno federalno ministarstvo je, također, zaduženo da poduzme sve potrebne aktivnosti koje će imati za cilj povrat sredstava koja je JP Autoceste Federacije uložilo u izgradnju graničnih prelaza Bijača i Svilaj iz Budžeta institucija Bosne i Hercegovine, te da poduzme sve potrebne aktivnosti za donošenje Odluke kojom će ova kompanija biti imenovana kao korisnik WBIF granta u punom iznosu, s ciljem obezbjeđenja sredstava neophodnih za drugu fazu izgradnje dionice autoceste Svilaj – Odžak.
MOGUĆNOST POVEĆANJA NAKNADE ZA JAVNE CESTE ZA DODATNIH 0,05 KM
Nadležno federalno ministarstvo smatra opravdanim i predlaže Vladi Federacije BiH da ispita mogućnost povećanja naknade za javne ceste za dodatnih 0,05 KM. Federalna vlada ga je zadužila da analizira i preispita raspodjelu naknada za ceste s prijedlogom da 50 posto pripadne FBiH za magistralne ceste, a 50 posto kantoniima i općinama za regionalne i lokalne ceste. Ministarstvo je zaduženo da u suradnji s kantonima pripremi propis o načinu raspodjele ove naknade između kantona i općina/gradova.
Vlada Federacije BiH obavezala je federalno, kantonalna ministarstva i upravitelje javnim cestama da, uvažavajući ove zaključke, analiziraju Odluku o novoj kategorizaciji javnih cesta i ispitaju mogućnost i uvjete primjene odluke prije roka određenog Odlukom Federalne vlade.
Federalno ministarstvo prometa i komunikacija će, u suradnji sa upraviteljima javnih cesta, izraditi akcioni plan za provedbu ovih zaključaka.