IZGLEDATI kao Kim Kardashian više nije samo suluda želja nekih djevojaka željnih slave ili stvar ega, to je postao jedan od najunosnijih poslova na svijetu.
Sve više djevojaka odlazi pod nož, podiže obraze, povećava grudi i usne te koristi gomilu šminke kako bi izgledale što sličnije najpoznatijoj svjetskoj starleti, a razlog više nije samo kako bi skupljale komplimente u stvarnosti i na društvenim mrežama, one to danas rade jer je biti dvojnica Kim Kardashian postao način da vrlo brzo zarade mnogo love.
“Subkultura Kim Kardashian” tema je koju je obradio portal WWD, a dotakli su se i hrvatske blogerice Jelene Perić koju su britanski mediji svojedobno prozivali najboljom dvojnicom Kim Kardashian na svijetu.
Izvješća marketinških agencija pokazuju da brendovi koji ne mogu priuštiti “pravu stvar”, odnosno pravu Kim Kardashian, sve više traže njezine dvojnice, a najbolji izvor za to im je Instagram koji je preplavljen djevojkama koje nalikuju poznatoj starleti. Za to postoje dva razloga – prvi, očigledni, internet te drugi – medicina.
Estetska kirurgija danas je dostupnija (pogotovo financijski) nego ikad prije te je djevojkama veoma lako modificirati svoj izgled kako bi se prilagodile zahtjevima tržišta. A tržište trenutno traži – Kardashiane. Samo Kim ima više od 106 milijuna pratitelja na društvenim mrežama, a njezine sestre potpuno su okupirale modnu i showbiz industriju.
Na svijetu trenutno ne postoje jače influencerice od sestara Kardashian-Jenner, a djevojke koje se žele baviti istim poslom to su itekako prepoznale.
Doktor Jason Diamond, plastični kirurg, tvrdi da postoji vrlo dobar razlog zašto je Kim stekla slavu kakvu je stekla (i ne, nije pornić taj razlog). “Ona ima nevjerojatno lice. To je velik razlog zašto je ona danas ono što jest. Kim ima obraze bolje od gotovo ikoga na svijetu, brada, vrat i način na koji se spajaju. Ima bolju konturu lica od vjerojatno bilo koga na svijetu”, tvrdi on.
Kaže da je 90 posto njegovih pacijentica u Dubaiju, gdje radi, tražilo da izgledaj kao Kim. Ista stvar je i u SAD-u, pacijentice traže njezine obraze, usne, čeljust, a najčešće njezinu sveukupnu simetriju lica.
“Naravno, kad mi pacijentica dođe s takvim željama, moram je suočiti s realnim mogućnostima”, kaže doktor Diamond i dodaje da je svako lice ipak jedinstveno. Međutim, još jedan doktor, Simon Ourian, dermatolog s Beverly Hillsa koji je radio s obitelji Kardashian-Jenner, tvrdi da je novost danas to što je zaista lako izgledati kao druga osoba, ako postoji osnovna struktura tijela.
“Ako imate osnovnu strukturu kostiju, s malo šminke ili kozmetičkih tretmana možete izgledati upravo kao ta osoba. To je zaista moguće i to je ono što je nevjerojatno. Mi danas imamo mnogo bolje alate i vještine nego prije 10 ili 15 godina”, kaže on.
WWD kao jednu od najvjernijih kopija Kim Kardashian ističe upravo Hrvaticu Jelenu Perić, vizažisticu iz Dugog Sela koju na Instagramu prati više od milijun ljudi. Jelena nije popularna samo u Hrvatskoj, regiji ili čak u Europi, nju prati i gomila Amerikanaca te je ona svoj profil pretvorila u ozbiljan posao.
Još jedna Kimina dvojnica je Sonia Ali, vizažistica iz Dubaia koju prati nešto više od 750 tisuća ljudi, a zanimljivo je i da njezina sestra Fyza izgleda kao Kimina mlađa sestra Kylie, pa je i ona veoma popularna na Instagramu. Tu je i Kanađanka Kamilla Osman koju prati nešto više od pola milijuna ljudi.
“Dovoljno je samo nalikovati na nju i vjerojatno ćete odmah postati influencerica i dobiti posao. Postoji gomila ljudi koji sliče na Kim i imaju nekoliko milijuna pratitelja. Nisu ništa napravili, samo sliče na nju i ljudi ih prate jer vole Kim”, kaže doktor Ourian.
Sherri Langburt, vlasnica marketinške agencije BabbleBox, kaže da sve više njezinih klijenata traži isključivo djevojke koje izgledaju kao Kim. Ona smatra da se trend dvojnica Kim K pojavio prije dvije godine.
Psihologinja Kit Yarrow ipak u tome svemu vidi i problem. Ona smatra da ljudi koji pokušavaju do te mjere izgledati poput nekog drugog nemaju osjećaj vrijednosti te da tako pokušavaju dobiti ljubav koja im nedostaje u životu. Isto smatra i za njihove sljedbenike. Kaže da oni ljudi koji se osjećaju dobro u svojoj koži imaju manju potrebu pratiti influencere na društvenim mrežama.
Ovaj trend ona povezuje i s narcisoidnošću i uspoređuje takve ljude sa školjkama koje su prazne iznutra. Smatra da su oni upravo tako potpuno prazni iznutra te da zbog toga svoj naglasak stavljaju na izgled.
“Kad gledaš neku dvojnicu Kim K, ona je imala taj određen look u svojoj glavi, kako je željela izgledati. One osjećaju da ako tako izgledaju, da će ih drugi ljudi voljeti. To je nešto najtužnije što sam ikad čula, to mi slama srce”, kaže Yarrow.
“Pozitivni feedback javnosti zbog njihova izgleda daje im osjećaj zadovoljstva. Lajkovi i sponzorski postovi ih ispunjavaju i pomažu im da napreduju”, kaže ona. Međutim, lajkovi su potpuno lažna i kriva mjera za nečije odobravanje. No društvene mreže kreirale su tu novu subkulturu.
Profesorica Maureen Brewster smatra da je na stvaranje te subkulture najviše utjecao taj dojam “osobne povezanosti” sa zvijezdama koje su stvorile društvene mreže. Brewster najviše čudi to što Kardashiani imaju negativnu sliku u javnosti, no svejedno gomila ljudi želi izgledati i biti poput njih.
“Mislim da je unatoč svemu ljudi vide kao nekoga tko je svoju slavu postigao sam. Ona je ‘self-made celebrity’ u očima ljudi i to je čini privlačnom”, zaključuje.