Dame, evo kako od sebe napraviti brend i uspjeti u karijeri: Vjerujte, ovako je moguće!
Na sastancima su žene manje sklone javljati se za riječ od muškaraca – najčešće progovore tek kad ih se nešto pita.
Zašto na vrhu poslovne hijerarhije ne viđamo onoliko žena koliko bismo voljeli? Možda zato što nismo svjesne kolika je moć osobnog brendiranja. Hajdemo malo to proučiti (i poskidati sve te frajere s vrha)
1. Ne šutite na sastancima
Na sastancima su žene manje sklone javljati se za riječ od muškaraca – najčešće progovore tek kad ih se nešto pita. Iako je ovo primjer pristojnog ponašanja, može biti pogrešno shvaćeno. Primjerice, da ste pasivni ili da ne funkcionirate kao dio tima, ili, još gore, da nemate šta pametno za reći.
Odsad gledajte na poslovni svijet kao na svoju pozornicu. Svladajte strah ili nelagodu i samopouzdano iznosite svoje ideje i mišljenja.
2. Nemojte se podcjenjivati
Skromnost je vrlina – ali ne na poslu. Jedno istraživanje pokazuje da su žene sklone umanjivati svoja postignuća, dok su muškarci svoja skloni precjenjivati.
Ako želite uspjeti na poslu, ovo promijenite i počnite se promovirati. Uspješne poslovne žene ne prepuštaju svoju karijeru slučaju, one ističu svoje zasluge. Na kraju dana, ako nećete vi, ko će?!
3. Imajte povjerenja u sebe
Žene se teško mogu otresti osjećaja da nisu spremne ili sposobne za novi zadatak ili promaknuće ukoliko nisu zadovoljile baš svaki uvjet. Muškarci, na drugu stranu, mogu imati jednake kvalifikacije i osjećati se sasvim ugodno kad im se ponudi promaknuće. Naučite to od njih. I ne brinite se, usput ćete naučiti i sve što možda o novom poslu ne znate.
P.S. Svoje nesigurnosti bolje zadržite za sebe.
4. Pazite na svoj stil
Ako nam je u nečemu poslovni svijet naklonjen, onda je u činjenici da se odjećom možemo više izraziti od muškraca. Muška odjeća za posao je kao uniforma, dok žene imaju gotovo beskrajne mogućnosti za svoj vizualni identitet. Prihvatite da vaša odjeća, obuća, pa čak i vaš make up šalje poruku o tome tko ste vi na poslu. A u kojem god poslu bili – jednu poruku morate poslati – da imate autoritet.
5. Zauzmite moćnu pozu
Nevjerojatno je koliko je neverbalna komunikacija važna u poslovnom svijetu i utječe na to kako će nas drugi doživjeti pa iz tog razloga osvijestite govor svog tijela. Uspravno držanje, snažnija gestilulacija rukama ili naginjanje prema osobi kojoj se obraćate govori da ste samopouzdani i moćni. Prekrižite ruke, i mislit će da ste slabi i da se branite.
Poslovnidnevnik.ba