Uske gradske ulice Lisabona i ceste u njegovoj okolici pokazale su se kao odlična lokacija za prve kilometre vožnje jubilarne desete generacije Mercedes-Benz E klase. Među prvima na svijetu smo isprobali zašto Mercedes-Benz tvrdi da je ovo jedna od najnaprednijih limuzina današnjice.
Nova E klasa svjetsku premijeru doživjela je u januaru na Sajmu automobila u Detroitu, a predstavljena je kao najinteligentnija limuzina na tržištu sa hrpom moderne tehnologije i opreme, u što smo se sami mogli uvjeriti.
U okviru dvodnevne posjete Lisabonu isprobali smo četverocilindarskog dizelaša E350d koji razvija 258 KS i sa impresivnom Avantgarde opremom, kao i benzinca E400 4MATIC (333 KS) sa AMG paketom opreme. Osim ova dva, paletu motora sačinjavat će za početak i benzinski četverocilindraš E200 koji razvija snagu od 184 KS i, najzanimljiviji model kupcima, dizelaš E220d koji ima potpuno nov dvolitarski motor koji razvija 194 KS. Iz Mercedesa tvrde da je potrošnja smanjena i sada iznosi odlične 3,9 litre. U Lisabonu je predstavljen i plug-in Hybrid (350 E) koji razvija 286 KS i čija je autonomija u slučaju kada se za pogon koristi samo električna energija malo veća od 30 km. Mercedes u novoj E klasi nudi i odličan automatski mjenjač sa devet stepeni prijenosa.
Kompanija iz Stuttgarta nudi četiri paketa opreme: osnovni, Exclusive, Avantgarde i AMG. Prva dva se razlikuju od posljednja dva po klasičnoj Mercedesovoj rešetki hladnjaka i zvijezdi na poklopcu motora, i vjerovatno će biti zanimljivi nostalgičnim kupcima, dok posljednja dva imaju veliku Mercedesovu zvijezdu na centralnom dijelu rešetke hladnjaka.
Vanjski izgled nove E klase prilagođen je ostalim modelima u gami, tu se prvenstveno misli na veliku sličnost sa C i S klasom. Mnogi kompaniji iz Stuttgarta upravo zamjeraju na tome, ali treba znati da kupci ovakvih vozila ne vole puno eksperimentisati i nisu spremni na velike promjene te je ovakav potez zapravo i logičan.
Nova E-klasa je 43 mm duža od prethodnika (4923/4880), a međuosovinski razmak je povećan za 65 mm (2939/2874), što je rezultiralo povećanjem prostora u unutrašnjosti koje će goditi svim putnicima u vozilu. Koeficijent otpora zraka je 0.23, zbog čega je nova E klasa gotovo nečujna.
U novoj E klasi, moglo bi se reći da je sve novo. Sama unutrašnjost ove limuzine izgleda dosta naprednije i kvalitetnije od one kod prethodnika. Nama je najviše pažnje privukla široka digitalna ploča sa instrumentima, koja se sastoji od dva ekrana koji imaju dijagonalu od 31,2cm (12,3 inča) i rezoluciju od 1920×720 piksela. Ekrani su postavljeni jedan do drugog i zajedno izgledaju kao jedan široki kokpit. Na lijevom ekranu, iza volana, se prikazuje ploča sa virtuelnim instrumentima, dok se na desnom prikazuje sve ostalo što je potrebno, a primarno navigacija, COMAND Online sistem itd. Vozač objema ekranima može upravljati i pomoću dva dugmeta osjetljiva na dodir koji se nalaze na lijevom i desnom kraku volana. Za unutrašnje osvjetljenje upotrebljana je štedljiva LED tehnologija sa 64 dostupne boje nude brojne mogućnosti za personalizaciju.
Mercedes je veliku pažnju posvetio aktivnoj i pasivnoj sigurnosti putnika i otišao korak dalje u tome jer je u ovakvom vozilu gotovo nemoguće imati saobraćajnu nezgodu.
Nova E klasa uveliko želi asistirati vozaču u vožnji i u stanju je da pripremi vozača na nazgodu tako što će mu posebnim zvučnim upozorenjem smanjiti stres. U stanju je preuzeti sve kontrole od vozača na cestama pri brzinama do 210 km/h, u stanju je da asistira vozaču prilikom normalne vožnje, da detektuje potencijalne opasnosti, upozori na njih i ako je potrebno interveniše da ne dođe do nezgode. Nova E klasa može čak detektovati da je vozač zaspao, odlutao mislima, zanio se…
Na stazi Estoril imali smo priliku isprobati Active Brake Assist s funkcijom detekcije poprečnog prometa gdje je su vozilu prilikom potencijalnog sudara sa poprečnim vozilom aktivirane autonomne kočnice i uspješno zaustavljeno naše vozilo. Po prvi put, nova E klasa može detektirati opasne situacije povezane s zaustavljenim vozilima na kraju kolone, kada nema dovoljno prostora za manevriranje i u tim situacijama ranije aktivirati autonomno kočenje. S tim u svezi, u mogućnosti je u potpunosti izbjeći sudar do brzina od 100 km/h ili značajno smanjiti težinu sudara pri brzinama iznad ove granice.
Od brojnih inovacija ističe se sistem nazvan DRIVE PILOT. To je polu-automatski pilot koji je u stanju je da vozi auto kroz krivine, čak i sa isprekidanim linijama na kolovozu, da prati vozilo ispred sebe i prilagođava brzinu. Ukoliko 60 sekundi ne dodirujete volan, vozilo će usporiti i samo se prestrojiti do zaustavne trake gdje će se zaustaviti i upaliti sva četiri žmigavca. Također, ukoliko upalite žmigavac dvije sekunde i ako je traka u koju se želite prestrojiti prazna, nova E klasa će se sama odraditi prestrojavanje za vas.
Nova E klasa može sama da se parkira i da se uz kontrole na vašem smartphoneu isparkira iz garaže.
Kompanija iz Stuttgarta je razvila i tehnologiju Digital Key (digitalni ključ) koja omogućava vlasniku vozila da pomoću svog smartphonea otključa novu E klasu, i upali motor bez klasičnog ključa, a više detalja o ovoj tehnologiji pisat ćemo uskoro.
E klasa na naše tržište dolazi početkom aprila, a cijene bi trebale biti veoma konkurentne i stoga se logično može očekivati da će E klasa vrlo brzo doći na tron svog segmenta.