Vlada Srpske ulazi u koncesioni posao sa međunarodnom korporacijom “Šandong haj-spid”. Trninić: Vrednost saobraćajnice dugačke 42 kilometra iznosi 297 miliona evra
U REPUBLICI Srpskoj će po prvi put biti realizovan koncesioni ugovor sa kineskom Međunarodnom korporacijom za ekonomsku i tehnološku saradnju pri “Šandong haj-spid” grupaciji, koja bi trebalo da gradi auto-puta Banjaluka – Prijedor.
Kako kaže ministar Trninić, plan je da se ugovor sa Kinezima potpiše u septembru mesecu ove godine, a da gradnja počne za dve godine i da se 2023. godine pusti u promet pomenuti auto-put.
– Protokolom koji smo sa kineskim partnerom potpisali na Samitu “16 plus jedan”, koji je održan u Sofiji proteklog vikenda, stekli smo uslove da tražimo saglasnost Komisije za koncesije Vlade Srpske, Vlade Kine i mišljenje Pravobranilaštva Srpske, kako bismo konačan ugovor potpisali u septembru – pojasnio je Trninić.
Prema njegovim rečima, time bi se stekli uslovi da kineska strana krene u realizaciju, koja podrazumeva izradu projekta i obezbeđivanje finansiranja, dok bi obaveza Republike Srpske bila eksproprijacija.
– Ovim smo otvorili mogućnost da se ovaj projekat izgradnje auto-puta do Prijedora nastavi prema Novom Gradu u profilu auto-puta, te da se gradi brzi put prema Kozarskoj Dubici – naglasio je Trninić.
On je podsetio da je na samitu potpisan i Protokol o saradnji u vezi sa projektom auto-puta Doboj – Vukosavlje i auto-puta Vukosavlje – Brčko, s tim da se deonica Doboj – Vukosavlje odnosi na Koridor “Pet ce”, odnosno deo koji prolazi kroz Republiku Srpsku.
Dušan Topić, direktor preduzeća “Auto-putevi Srpske”, kaže da je koncesija novi vid finansiranja izgradnje auto-puteva u Srpskoj.
– Kada je reč o auto-putu Banjaluka – Prijedor, imamo veoma dobar koncensioni ugovor. Kineski partner obezbeđuje finansijska sredstva i gradi auto-put, a predviđeno je da gradnja traje ukupno pet godina – objasnio je Topić.
On je naglasio da su od tog perioda dve godine predviđene za pripremu u smislu izrade projektne dokumentacije, obezbeđivanja finansijskih sredstava, te eksproprijacije terena.
– Po završetku izgradnje, kreće eksploatacija i koncesioni period od 30 godina tokom kojeg bi, na osnovu naplate putarine, bilo otplaćeno ulaganje kineskog partnera – istakao je Topić.
Neđo Trninić
On dalje kaže da ugovor predviđa garanciju Republike Srpske u smislu broja vozila, i to tako da je potrebno obezbediti sumu definisanu ugovorom, koja će se vraćati na godišnjoj bazi.
Cafe/Poslovnidnevnik.ba