Home / After Work / LifeStyle / Ništa više nije tajna: Facebook može znati i koliko love imate

Ništa više nije tajna: Facebook može znati i koliko love imate

NE SAMO da je o Facebooku lako postati ovisan, već ta društvena mreža o vama ima podatke za koje biste radije da ih nitko ne zna, poput vaše lokacije u svakom trenutku ili stvari koje ste pisali prijateljima. S obzirom na to koliko vremena ljudi provode na Facebooku, nije nimalo iznenađujuće da Facebook povećava količinu stvari koje želi znati o vama. Tako je u lipnju 2016. ta društvena mreža podnijela zahtjev za zaštitu patenta koji će im omogućiti upotrebu algoritma koji će predviđati bogatstvo njihovih korisnika, javlja IFL Science.

Podaci o podnošenju zahtjeva postali su javni tek u veljači 2018., kad je Američki ured za patente objavio dokumente o tome.

Patent i algoritam koristili bi podatke koje im daju samo korisnici, odgovarajući na niz pitanja, ali i one koje su nesvjesno pružili koristeći Facebook.

“Online sustav koristi klasifikatore za predviđanje društveno-ekonomske skupine korisnika mrežnog sustava. Klasifikatori koriste modele koji su oblikovani prema podacima o populaciji korisnika kao što su demografske informacije, vlasništvo pojedinih uređaja, korištenje interneta, podaci o kućanstvu te socioekonomski status. Globalni podaci mogu se prikupljati iz upitnika za istraživanje tržišta. Klasifikatori na temelju informacija o korisniku izračunavaju kojoj socioekonomskoj skupini pripada. Uneseni podaci ovise o korisnikovom profilu, ali i njegovim akcijama dok je na mreži. Tako će se predvidjeti njegov socioekonomski status i bez korištenja podataka o njegovim primanjima. Društvena mreža kreirat će sadržaj koji će mu se prikazivati ovisno o njegovog pripadnosti određenoj socioekonomskoj grupi”, opisano je.

S obzirom na to da su već sad oglasi koji se prikazuju korisnicima Facebooka zastrašujuće točni, nemoguće je ne zapitati se koliko li će im tek koristiti podaci o tome koliko otprilike imate novca. Očit odgovor je – bit će im još lakše pogoditi koji oglasi bi vas mogli zanimati.

Nagađa se da to što Facebook ima patent za taj algoritam ipak ne znači da će ga koristiti. Na kraju krajeva, imaju ga od 2016. pa ga dosad nisu koristili. Osim toga, on nije sto posto pouzdan te je riječ samo o procjeni.

“Često tražimo patente za tehnologije koje nikad nismo implementirali, to nije nikakav indikator naših budućih planova”, rekao je glasnogovorni Facebooka za The Hill.

Index.hr

Poslovnidnevnik.ba

Komentari

komentari

Check Also

BiH firma upala u “svoj” objekt na Hvaru

Predstavnici privatizirane Tvornice čarapa Ključ iz Sarajeva ovih dana provalili su u zgradu u središtu …

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)