Home / Vijesti / BiH / INDIKATOR OBJAVLJUJE: „Konzum propada u Bosni i Hercegovini, oni su novi broj jedan“!

INDIKATOR OBJAVLJUJE: „Konzum propada u Bosni i Hercegovini, oni su novi broj jedan“!

Bosanskohercegovačke kompanije iskoristile su krizu u Agrokoru da zauzmu bolje pozicije i povećaju tržišne udjele u maloprodaji, piše poslovni portal Indikator.ba

Kriza Agrokora imala je značajan utjecaj na tržište BiH, a osim što je donijela zabrinutost za veliki broj dobavljača, zbog ogromnih potraživanja prije svega od Konzuma, pokazala se kao i dobra prilika za tamošnje proizvođače i trgovce da poboljšaju svoj tržišni položaj.

Bingo je novi broj 1 u BiH

Najveći stradalnik Agrokorove krize je trgovinski lanac Konzum, koji je još u 2016. godini izgubio vodeće mjesto u maloprodaji na tržištu Bosne i Hercegovine, dok se u novog “broja jedan” promovirao tuzlanski Bingo. Podaci analitičkih kuća govore da je Bingo značajno prešišao Konzum dosegnuvši tržišni udio od 42 posto, dok hrvatski trgovac sada ima udio od 36 posto.

Ali profitirali su i drugi domaći maloprodajni lanci.

“Bingo predvodi paket trgovinskih lanaca kontroliranih domaćim kapitalom, koji sada dominiraju maloprodajom: sedam od deset najvećih trgovaca u 2017. godini bilo je dominantno u domaćem vlasništvu, dok je na početku perioda pregleda (početak 2017., op. autora) bilo pet od deset s udjelom strukture koja favorizira međunarodne lance”, navodi se u analizi analitičke kuće Euromonitor International.

Konzum predao trgovine konkurentima

Rješavajući se svoje imovine, Konzum je direktno u ruke predao neke trgovine svom najvećem konkurentu, poput onih u tržnom centru Džananović u Zenici ili u Alta šoping centru u Sarajevu, dajući time Bingu dodatna krila.

Osim smanjenja obima poslovanja, Konzum je u 2017. godini “patio” od problema izgubljenog povjerenja dobavljača u Bosni i Hercegovini.

Ono što se golim okom moglo vidjeti na policama, potvrdila je i izvanredna Agrokorova uprava u izvještaju hrvatskom Ministarstvu gospodarstva navodeći da je krajem prošle godine Konzum u BiH imao pad prihoda koji je najvećim dijelom uzrokovan nedovoljnim zalihama, a što je posljedica neisporuka nekih bh. dobavljača, odnosno potpunog izlaska pojedinih dobavljača iz Konzuma, piše Indikator.ba.

Iz sektorskih analiza Euromonitora vidljivo je da, iako je zadržao “udobnu” lidersku poziciju na tržištu flaširanih voda, Sarajevski kiseljak pretrpio određene gubitke.

Dobitnici su proizvođači vode Vitinka i Oaza koji su imali najveće povećanje udjela u off-trade prodaji 2017. godine, navodi Euromonitor i dodaje da je Vitinka je ostvarila dobitke nauštrb Sarajevskog kiseljaka, preuzimajući dio prostora na policama izvan Konzumovih prodajnih mjesta, piše Indikator.

Indikator.ba/SB/Poslovnidnevnik.ba

Komentari

komentari

Check Also

BiH firma upala u “svoj” objekt na Hvaru

Predstavnici privatizirane Tvornice čarapa Ključ iz Sarajeva ovih dana provalili su u zgradu u središtu …

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)