Home / Kompanije i Tenderi / Europska komisija nakon pokusa na ljudima: Njemačkoj autoindustriji se ne može vjerovati

Europska komisija nakon pokusa na ljudima: Njemačkoj autoindustriji se ne može vjerovati

EUROPSKA komisija “šokirana je” otkrićem da su njemački autogiganti BMW, Daimler i Volkswagen financirali pokuse na ljudima i životinjama s ispušnim plinovima i dodaje da su pokazali da im se ne može vjerovati.
“Komisija to osuđuje na najsnažniji mogući način”, izjavila je jučer povjerenica Europske komisije za industriju Elzbieta Bienkowska u govoru pred zastupnicima u Europskom parlamentu u Strasbourgu, prenosi Euobserver.
“Moramo dovesti u pitanje etičko ponašanje njemačke autoindustrije… Ovo je drugi put da je (njemački) autosektor pokazao da je potpuno nevjerodostojan. Kad sam to prvi put čula, nisam mogla vjerovati”, dodala je Bienkowska.
Bienkowska: Njemačka autoindustrija ima sustavne probleme
Podsjetimo, skandal je izazvalo otkriće da je malo poznati institut, Europska istraživačka grupa za okoliš i zdravlje u transportnom sektoru (EUGT), koju su financirali Volkswagen, Daimler i BMW, prije nekoliko godina naručila studije koje su trebale dokazati da ispušni plinovi dizelskih motora nisu štetni za zdravlje. U sklopu te studije provedeno je testiranje na majmunima, ali i ljudima, u klinici u Novom Meksiku u SAD-u.
Iznimno kontroverzni pokusi provodili su se tako da su se majmuni (u pokusu u SAD-u) i ljudi (u pokusu u Njemačkoj) tijekom više dana izlagali različitim koncentracijama ispušnih plinova iz dizelskog motora. O pokusima u SAD-u izvijestio je New York Times, a o pokusima nad ljudskim dobrovoljcima njemački Suddeutsche Zeitung. EUGT je naručio istraživanje radi obrane dizelskih motora nakon što je Svjetska zdravstvena organizacija konstatirala da su ispušni plinovi iz motornih goriva kancerogeni.
Studija je prekinuta prije afere Dieselgate, odnosno otkrića o softwareu koji je VW ugradio u milijune svojih automobila s dizelskim motorima, a pomoću kojeg je varao na ekološkim testovima. Afera s pokusima na ljudima sada je još više uzdrmala reputaciju čuvene njemačke autoindustrije.
Bienkowska, inače Poljakinja, dodala je kako ovo pokazuje da njemačka autoindustrija ima “sustavne probleme” te istakla kako njemačke vlasti istražuju pokuse na ljudima. Eurozastupnici, lijevi i desni, također su osudili sporno istraživanje. Njemački zastupnik desnog centra Peter Liese rekao je kako su pokusi na životinjama bili “potpuno neprihvatljivi”.
Van Brempt: Ovo nas podsjeća na duhansku industriju
Belgijska zastupnica lijevog centra Kathleen Van Brempt, inače predsjednica parlamentarnog povjerenstva za istragu afere Dieselgate, oštro je kritizirala očiti pokušaj da se utječe na znanstveno istraživanje ovim studijama financiranima od strane autogiganata. “Ovo nas podsjeća na duhansku industriju. Sjetite se kako su oni plaćali takozvana neovisna istraživanja, samo da bi mogli reći da ne postoje opasne tvari u cigaretama”, poentirala je Van Brempt.
Međutim, zastupnici u EP-u zatražili su od povjerenice da učini više od osude. “Trebamo akciju”, rekla je Van Brempt, podsjećajući na to da milijuni Volkswagena u koje je ugrađen software za varanje na ekotestovima još uvijek voze europskim cestama. Luksemburški zastupnik Zelenih Claude Turmes i nizozemski liberalni zastupnik Gerben-Jan Gerbrandy također su nazvali skandalom činjenicu da ti automobili nisu povučeni.
“Gdje su njemačke kazne za Volkswagen? Gdje su britanske kazne za Škodu? Gdje su talijanske kazne za Fiat?” pitao je Gerbrandy, referirajući se na mjeru EK-a nazvanu postupak zbog povrede, prema kojoj je naložila EU članicama da same financijski kazne svoje automobilske kompanije koje su uhvaćene u varanju na regulacijama.
Index.hr

Komentari

komentari

Check Also

Ostatke raskomadanog novinara pronašli u BEOGRADSKOJ ŠUMI, istraga sve bliže princu Salmanu…

Predsjednik SAD-a Donald Trump sinoć je izjavio da “doista izgleda” da je saudijski novinar Jamal …

New to site? Create an Account


Login

Lost password? (close)

Already have an account? Login


Signup

(close)